• Anonym (ägglossarn)

Tolka ägglossningstest

Hej!

Igår tog jag två ägglossningstest, inte ägglossning.

dessa tog jag idag, mycket tydligare streck. Är det ägglossning eller är det bara på G? Den längst till vänster tog jag imorse och den till höger alldeles nyss.

Känner även av i magen att det är något, men är det ägglossning eller inte?

• Svar på tråden Tolka ägglossningstest
  • JK8808

Enligt clearblues tester så visas de 4 mest fertila dagarna, Så ja, du ägglossar nu :)

• Anonym (ägglossarn)

Härligt!
    Tycker det är så svårt att veta, men när det är så tydlig ökning från igår så borde det ju vara ägglossning. Syns bättre irl än på bild :)

Tack så jättemycket för ditt svar :)

• Anonym (Ägglossning?)

Jag kastar in min fråga här och hoppas få hjälp från er kloka familjelivare. Har använt ägglossningstester sedan dag 8 i cykeln, se bild. Har testat kl 13 varje dag, dvs med 24 timmars mellanrum. Dag 11 och dag 12 såg jag en ökning men inte tillräckligt för att jag skulle tolka det som fullt positivt. Jag hade ägglossningsflytningar dag 11. Sedan blev testen blanka.

Jag antar att jag haft ägglossning då? Eller kanske kommer den senare? Kanske missade jag peaken för att jag inte testade tillräckligt ofta? Någon som har erfarenhet av det här?

• Anonym (Ägglossning?)

Puffar. Någon som har erfarenhet av detta?

• Anonym (Ägglossning?)

Någon??

• Anonym (J)

Vissa har ju en väldigt snabb stegring, som man bara kan se om man testar kanske två gånger per dag. Har du regelbunden mens så hade du förmodligen ägglossning dag 11, men det är omöjligt att veta säkert! Lycka till!

• Anonym (Jag)
    Anonym (Ägglossning?) skrev 2016-09-15 09:24:20 följande:

Jag kastar in min fråga här och hoppas få hjälp från er kloka familjelivare. Har använt ägglossningstester sedan dag 8 i cykeln, se bild. Har testat kl 13 varje dag, dvs med 24 timmars mellanrum. Dag 11 och dag 12 såg jag en ökning men inte tillräckligt för att jag skulle tolka det som fullt positivt. Jag hade ägglossningsflytningar dag 11. Sedan blev testen blanka.

Jag antar att jag haft ägglossning då? Eller kanske kommer den senare? Kanske missade jag peaken för att jag inte testade tillräckligt ofta? Någon som har erfarenhet av det här?

Skulle nog tolka det som ägglossning fast det är svagt. Annars borde det väl vara helt blankt?
  • Anonym (Ägglossning?)
    Anonym (Jag) skrev 2016-09-15 22:08:02 följande:
    Skulle nog tolka det som ägglossning fast det är svagt. Annars borde det väl vara helt blankt?
    Nej, ägglossningstester visar alltid ett teststreck och ett kontrollstreck. När teststräcket är lika starkt som/starkare än kontrollstrecket är det positivt.

Jag har testat en cykel tidigare och då fick jag inte heller fullt positivt men nästan och då kände jag också av ägglossningen.
  • Anonym (Jag)

Jag borde ägglossa idag eller imorgon om jag alls har ÄL. Har testat sedan dag 9, varit helt blankt fram tills idag. Tolkar det inte som positivt men det är första gången jag ens får ett svagt streck.

Tror ni att jag alls kommer att få ett positivt äl-test, eller är hoppet ute för denhär gången?

• Aliona

Alla äl-test jag har sett ska strecken vara lika starka för att vara positiva. Ett svagt streck är alltså ingen indikation på ägglossning. Det måste väl stå i instruktionern till testen?

• Anonym (Jag)
    Aliona skrev 2017-07-02 15:41:10 följande:

Alla äl-test jag har sett ska strecken vara lika starka för att vara positiva. Ett svagt streck är alltså ingen indikation på ägglossning. Det måste väl stå i instruktionern till testen?

Nej, alltså dethär testet är ju negativt. Men har inte förr fått ens ett svagt streck. Därför undrar jag om det skulle ha kunnat vara positivt om jag testat igår kväll tex. Testade igår på morgonen men då var det blankt.

Hur länge har man lh-stering?
  • Anonym (Jag)

Liten stegring från igår, men ännu inte positivt? När kan jag räkna med att jag har ägglossning om det blir positivt ikväll?
  • Anonym (Maryana)

skulle ni tolka de här testet som positivt? 

• kommunikatören

Detta är första gången jag postar i en sån här typ av tråd. Men jag blir inte klok på dessa ägglossningstest. Har tagit 5 st de senaste dagarna och idag fick jag dessa två resultaten. 

Den som är ovanför är tagen imorse kl 07

Den undre är tagen nu vid 11 tiden. 

Igår tog jag också en vid 11 tiden som var lika tydlig som den tagen idag. vid 07. 

Hur ska jag tolka sträcken? :) 

• Anonym (tild)

Hej! Jag är helt ny här så :) 

Det är så att jag och min sambo planerar barn nummer två. Jag har för första gången köpt ägglossningstest och har ingen aning hur man ska tolka dem, har läst mig till att det kan vara svårt att pricka rätt beroende på tid när man testar. 

Nåväl. Jag har gjort tre test de senaste 2 dagarna. Ett igår kl 11, då visade den ett sträck, inte svagt men inte skarpt heller. Tog två idag. En imorse (den översta) och en understa idag kl 11. Hur skulle ni tolka dem? :)

(De syns lite starkare i verkligheten)

• Anonym (g)
    Anonym (tild) skrev 2022-09-28 11:45:17 följande:

Hej! Jag är helt ny här så :) 

Det är så att jag och min sambo planerar barn nummer två. Jag har för första gången köpt ägglossningstest och har ingen aning hur man ska tolka dem, har läst mig till att det kan vara svårt att pricka rätt beroende på tid när man testar. 

Nåväl. Jag har gjort tre test de senaste 2 dagarna. Ett igår kl 11, då visade den ett sträck, inte svagt men inte skarpt heller. Tog två idag. En imorse (den översta) och en understa idag kl 11. Hur skulle ni tolka dem? :)

(De syns lite starkare i verkligheten)

Att du inte har äl just nu men kanske om några dagar. Jag märkte när jag började testa att det var bäst att testa sent på em, då visade testerna starkare resultat. Tror det står något i bipacksedeln om att man inte ska testa på morgonen, att lh-hormonet stiger under dagen. När jag har äl brukar teststrecket dyka upp före kontrollstrecket. 
  • Anonym (...)

Kan någon hjälpa mig tolka dessa? 
    Jag har haft äl sekret sedan 31 augusti. Dessa test sträcker sig tillbaka till den dagen. Är inte van testare!

Alla test är fotade vid 10 minuter. 10 min står på ägglossningsförpackningen. Testen är tagna två om dagen. Morgon efter 10 och kvällen runt 18 tiden. 

• Aliona
    Anonym (...) skrev 2024-09-05 17:55:00 följande:

Kan någon hjälpa mig tolka dessa? 
    Jag har haft äl sekret sedan 31 augusti. Dessa test sträcker sig tillbaka till den dagen. Är inte van testare!

Alla test är fotade vid 10 minuter. 10 min står på ägglossningsförpackningen. Testen är tagna två om dagen. Morgon efter 10 och kvällen runt 18 tiden. 

Ingen av dessa är positiva. Du har möjligtvis inte druckit innan testen? 
Svar på tråden Tolka ägglossningstest