madamevader skrev 2015-02-27 07:20:38 följande:
Det är första gången jag fått höra om någon i en liknande situation.. uretrit trodde en av läkarna att det var först. Behandlas det på samma sätt som IC? Kommer inte ihåg vad medicinen jag fått hette men hyacist eller nåt tror jag.
Om du inte vill svara på detta behöver du inte men hur hanterar du din ptsd? Är just nu hos en psykolog men har inte kommit så jättelångt. Bara gått där ett par månader men ät underbart att få prata med nån!
Hur kom det sig att det tog sån tid för dom att upptäcka urinvägsinfektionen? Hade uvi i tre-fyra månader för dom behövde ta plasmaprov för att hitta skiten. Är ofta dom vägrat tro på mig när jag sagt att nåt är fel. Så är det fortfarande..
Jag har sökt hjälp jättelänge för min PTSD. Jag är 24 nu och utvecklade först PTSD efter att jag blivit våldtagen som 15-åring. Jag fick ingen hjälp och mådde till slut så dåligt att jag bara "la locket på" och tryckte undan allting. När jag var 18-22 var jag i ett förhållande där jag blev misshandlad och våldtagen och jag har spenderat de snart 3 år sen jag lämnade med att försöka få hjälp för den PTSDn. För bara några månader sen fick jag komma till kvinnofridsmottagningen där de påbörjade en traumabehandling som jag tycker känns bra. Det har också blivit lättare och lättare för varje uretritbehandling som jag har klarat av, skräcken släpper lite mer för varje gång.
Jag vet inte varför det tog sån tid att hitta bakterierna. Jag lämnade skitmånga urinprov för odling men det enda provet de hittade bakterier i var ett morgonurinprov. Kanske för att jag inte klarade av att hålla mig så länge innan de andra urinproven. De hittade bara en lite mängd bakterier men efter en vanlig UVI-antibiotikakur så släppte de värsta av besvären. Innan det hade jag provat en massa andra mediciner men ingen hade funderat på att bara ge mig UVI-medicin...
Vad är det för behandlingar du har fått? Eftersom mina kvarvarande problem (antagligen) bara sitter i urinröret så har jag fått kortison lokalt där, det sprutas in med en plastspruta (typ en "platt" spruta, ingen kanyl eller nåt) en gång i veckan. Eftersom jag är tjej så går det ganska lätt, de förklarade att killar med samma problem får behandling genom kateter. Jag tar även vesicare (tabletter) som ska "lugna ner" blåsan och göra så att jag inte får trängningar hela tiden.