• isabelless

Tips på snabba mellanmål - gravid!

Jag måste äta något litet typ varannan timme för att inte må illa. Järnvärdet ligger på botten dvs även energin.. Jag önskar tips på supersnabba mellanmål! Gärna så enkla att de bara är att ta ur kylen/skafferiet och äta direkt.

Just nu kör jag med rågrut knäckebröd utan något på, börjar bli less på dessa torra mackor haha.. Det blir ju några varje dag!

• Svar på tråden Tips på snabba mellanmål - gravid!
  • Tonensu

Frukt, rå morot, fil :)

• Lejonet83

Morötter (finns sköljda i "snack-size"), äpple el kiwi i bitar. Naturell yoghurt med el utan müsli, banan, Belvita kex (småpack/ bra i väskan), några baby-mozzarella+Baby tomater+basilika och vips så har du en god liten sallad! :)

• Kpax

Smoothie på mjölk, kvarg/yoghurt och bär.

Smoothie på juice, riven morot och frukt

Äggmacka

Yoghurt och nötter

Frukt

Chiapudding

Eller bara några skivor skinka, morotsstavar eller liknande?

I början av min graviditet fick jag bara i mig pasta och vitt bröd utan att kräkas, och åt skitofta. Hej viktuppgång :P

• Christabel81

Turkisk yoghurt med rivet limeskal. Alternativt med kanel eller vaniljpulver och supernyttiga chiafrön. 

Det åt jag varje natt när jag vaknade av att jag mådde illa. 

• BjörkW

Chiapudding. 1 dl havregryn. 1,5 dl mjölk. 1 dl frysta hallon. 1 msk chiafrön. Så mixa allt och låt stå i kylen under natten sen är det bara att äta :) Brukar göra flera på en gång, dom håller sig i 2-3 dagar. Kan säker göra på typ broccoli istället för hallon om man vill åt lite mer järn!

Svar på tråden Tips på snabba mellanmål - gravid!