Inlägg från: Nenne666 |Visa alla inlägg
  • Nenne666

Hundproblem

robinminson skrev 2015-02-28 23:01:44 följande:

Hon är en blandras. Amstaff/pitbull.

Hon blev grundligt undersökt innan vi köpte henne. Men kommer att låta veterinär undersöka henne grundligt igen.

Detta beteende började när hon började löpa. Förra ägaren steriliserade henne för att det kunde "hjälpa" mot det..

Absolut får vi finna oss i att hon inte går ihop med andra hundar, dock finns det enstaka men isåfall endast undergivna hundar hon går ihop med. Men det är utfallen vi vill få bukt med. Vi köpte en nosgrimma igår, då det oftast är min sambo aom går med henne (hon går mycket fint med honom och med honom gör hon inte alls sådana utfall som med mig) antagligen för att jag själv blir osäker och så. Men idag höll jag henne vid ett hundmöte och det gick väldigt bra med nosgrimman.

Men min sambo går med henne i vanligt halsband då hon nästan inte gör utfall alls när han går med henne. Hon har till o med hälsat på en annan hund med honom och bara velat busa. Så har hon aldrig gjort innan.

Ska även kontakta en hundpsykolog.

Har du nosgrimma på en hund som gör utfall? Vet du hur farligt det är för hundens nacke?
Svar på tråden Hundproblem