entös skrev 2015-02-28 19:02:59 följande:
Hej. jag tog ut min P-stav för lite mer än en månad sedan.
Har haft pstav i sammanlagt 5 år och under de åren har jag ;
gått NER i vikt och blitt underviktig.
Mått illa såfort jag ätit.
haft oregelbundna småblödningar .
minskad sexlust.
vart deppig,nedstämd o lättirriterad
vart konstant trött,hängig o känt mig sjuk till och från.
sömnsvårigheter trots att ja vart skittrött.
Dock ha de flesta biverkningarna gått upp och ner så ibland har jag ändå inte lidit så mycket av den. den största biverkningen var viktnedgången för mig.
Efter att jag tog ut den .precis efteråt fick jag jävulska humörsvängningar (varade en vecka). sedan några dagar va jag lessen/deppig. Sen blev jag jättekåt :P (all kåthet som vart borta under 5 år kom tillbaka ) nu känner jag mig som mitt gamla vanliga glada och välmående jag igen (som ja va innan ja satte in p-stav). Har inte haft nån mens eller nåt sen ja tog ut den men har haft äl o tog ut den för ja ville bli gravid så hoppas på ett plus istället :).
Vad skönt att du känner dig som dig själv igen :) Det vill jag också göra. Det känns som att den riktiga "jag" är väldigt förtryckt just nu inuti mig och den nya jag, som är deprimerad, lättirriterad, har noll sexlust m.m. har tagit över totalt.
Jag har ju haft min i ett och ett halvt år men fick idag något av en uppenbarelse då jag förstod att det här är INTE jag. Det är svårt att komma till den slutsatsen när man väl blivit så deprimerad. Alla dessa biverkningar har blivit ens vardag..
Jag har bokat tid så jag ser verkligen framemot att få ta ut den nu! Och jag blir glad över att läsa att du har blivit dig själv igen efter du tagit ut P-staven :) Det ger mig hopp! Hoppas du blir gravid snart :)