• Elifil

    Blir inte accepterad, hjälp?

    Jag behöver alla tips och råd jag kan få.
    Jag är bonusförälder till två killar på 3år respektive 9 månader och mamman till dessa barn tål inte mig.
    Misstolka min inte min sambo är en envis person också.

    Men mamma till dessa barn varken tål att se eller prata med mig, att hämta barnen av mig när min sambo va tvungen att åka ambulans var inte heller något hon kunde gå med på, så då stannade dem hellre en dag extra.

    Mamman skriver illa saker om mig till min sambo, hittar på att äldsta barnet skulle ha sagt att jag tycker att barnen är äckliga. Jag tar hand om barnen som om det vore mina egna och jag älskar dem som min egna son, jag har absolut inga "problem" med barnen. Hade svårt att ta till mig den lilla killen i början men nu är det inga problem.
    Mamman talar även illa om mig på social medier som tex facebook osv. Hon talar illa om mig till ALLA hon känner och hittar på massor massor av saker till min sambo under deras möten på familjerätten. Som att jag skulle ha terroriserat henne via telefon, vänt min sambo mot henne osv.
    När den stora sonen pratar med henne i telefon ignorerar hon honom om han nämner mitt namn. Jag får inte säga hej till honom i telefon när han befinner sig hos henne, jag kan göra listan lång.

    Jag gav henne allt utrymde som fanns men nu har jag funnits i den äldsta pojkens liv1,5 år och jag känner att för barnens bästa är det dags för henne att faktiskt acceptera att jag finns här. Så hur gör jag?
    Jag får inte prata med henne, jag får inte vara med vid hämtning o lämning så hur kan jag få henne att förstå att för barnens bästa "måste" hon acceptera att jag finns i hennes barns liv.
    Hon behöver inte tycka om mig eller tala med mig men att bara acceptera att jag är här och kommer att vara här.

    Jag undrar om någon kan ge mig tips idéer eller bara något råd om hur i hela friden jag skall kunna handskas med denna människa resten av livet?

  • Svar på tråden Blir inte accepterad, hjälp?
  • Lindsey Egot the only one

    Men om du funnits i den stores liv från det att han var 1,1/2 år betyder det att hon precis blivit gravid när du blev tillsammans med barnafadern eftersom den lille är nio månader och du går all in och försöker ta på dig en mamma roll. Jag kan förstå att människan slår bakut. Ta några steg bakåt och låt pappan ta hand om barnen.

    Och ja det är väl självklart att barnen ska vara hos sin mamma om pappa inte kan ta hand om dom. Du är inte barnens förälder och det är inte dig de ska ha umgänge med så mamman gjorde helt rätt. Du borde ta några steg tillbaka och tänka dig in i hennes situation. Hon har precis blivit gravid och samtidigt har hennes far till barnen skaffat ny brud. Inte så roligt alls.

  • Anonya

    Men det är inte det TS skriver. Hon skriver tvärtom, om jag förstår rätt, att när sambon åkte ambulans till sjukhuset så blev barnen kvar hos TS en dag längre än tänkt för att mamman inte kunde tänka sig att träffa TS och avhämta barnen.


    Att mamman tycker det är jobbigt att hennes make/sambo lämnade henne för en annan när hon var gravid är inte konstigt. Inte heller att det därför är svårt för henne att träffa TS. Däremot är det inte normalt och framför allt inget som gagnar hennes barn att hon överhuvudtaget inte kan acceptera att TS finns och att hon pratar illa om TS och saboterar för henne på olika sätt.


    Vad säger din sambo? Hur tacklar han situationen? 


     


     

  • Litet My
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-03-01 00:00:30 följande:

    Men om du funnits i den stores liv från det att han var 1,1/2 år betyder det att hon precis blivit gravid när du blev tillsammans med barnafadern eftersom den lille är nio månader och du går all in och försöker ta på dig en mamma roll. Jag kan förstå att människan slår bakut. Ta några steg bakåt och låt pappan ta hand om barnen.

    Och ja det är väl självklart att barnen ska vara hos sin mamma om pappa inte kan ta hand om dom. Du är inte barnens förälder och det är inte dig de ska ha umgänge med så mamman gjorde helt rätt. Du borde ta några steg tillbaka och tänka dig in i hennes situation. Hon har precis blivit gravid och samtidigt har hennes far till barnen skaffat ny brud. Inte så roligt alls.


    Tror också det ligger något i det. Men som råd till TS släpp det, och låt pappan ta hand om kontakten med mamman, överlämningar, telefonprat mm.
  • Brumma

    Jag förstår mamman på ett sätt då du måste ha kommit in i bilden när hon precis blivit gravid...

    Hon behöver heller inye ha kontakt med dig överhuvudtaget , det räcker gott att hon har kontakt med pappan.

    Däremot kan hon inte bestämma över om du skall vara med och hämta eller inte - hon kan bestämma att du inte kommer in i hennes hem men inte om du tex sitter i bilen och väntar.

    Hon kan inte heller bestämma över om du skall hämta och lämna på tex förskola (OM de har gemensam vårdnad vill säga...).

    Hur ni lägger upp fördelningen när barnen är hos pappa på umgänge har hon inte heller ned att göra.

    Det är självklart helt fel att hon pratar illa om dig, speciellt inför barnen. Går hon för långt så får du anmäla henne för förtal. Frågan är om det skulle glra ngt.

    Det bästa är kanske att låta tiden mildra. För henne är 1,5 år inye lång tid om man tänker på att hon halva den tiden gick igenom en graviditet ensam och övergive, istället för tillsammans med barnets pappa som hon antagligen trodde. Efter en förlossning har du dessutom kroppen full med hormoner i flera månader och man är inte sig själv. Det är berättigar inte att man beter sig illa men jag kan se VARFÖR hon beter sig som hon gör, och även som sagt ha viss förståelse... Så för henne är uppbrottet säkerligen ganska färskt...

    Håll dig borta från all kommunikation med mamman. Du får engagera dig och vara med barnen när pappan har dem men det räcker. Mamman har barn ned din sambo, inye ned dig.

  • Elifil TS

    Precis som kanske inte fram gick så fick jag ha barnen själv när min sambo var tvungen att åka ambulans.

    Den fösta pojken var inte planerad utan ett "misstag" mer intag av alkohol. Min sambo ville dock ha med barnet och gör så någon vecka innan han var beräknad blev dem ett par. Hon har redan gått igenom en graviditet själv (inte för att det gör den andra lättare men ja).

    Dem levde ihop och ja den andra sonen blev till.

    Pappan ville inte behålla då dem två-tre veckor innan hon plussade hade kommit fram till att dem inte var bra för varandra.

    Dem gick ut med att ett till barn skulle komma samtidigt som dem gick ut med att dem skulle dem skulle gå ifrån varandra.

    Jag har själv en son så jag vet att hormoner stället till det en hel del men vissa saker kan inte skyllas på detta.

    Hon behöver absolut inte ha en relation till mig men hon behöver ändå acceptera att jag har en relation till hennes barn.

    Hon "försvann" från den älsta pojkens liv under hennes graviditet (6månader).

    Pojken tog då till mig eftersom han såg mig med min son och hans mamma hade tekniskt sätt lämnat honom.

    Min sambo gör inte mycket väsen av sig då han är en "för snäll person" och orkar inte bråka med henne. Han tar mitt parti i alla lägen men säger ofta inte till när barnen kommer hem smutsiga i för små/smutsiga/för lite eller mycket kläder och det är nog det som gör mig mest irriterad.

    Det handlar trots allt om barnen, men han orkar inte för hon bråkar med honom om ALLT..

    Tiden kanske är det ända som kan fixa detta men ja, relationen mellan mamman och pappan fanns endas pga barn. Den andra pojken behöll mamman trots att pappan inte ville, men när relationen mellan mig och min sambo och hans barn ska drabbas för att hon inte kan eller vill hantera vissa saker kan jag tycka är både egoistiskt och knepigt.

  • Lindsey Egot the only one
    Elifil TS skrev 2015-03-02 23:55:34 följande:

    Precis som kanske inte fram gick så fick jag ha barnen själv när min sambo var tvungen att åka ambulans.

    Den fösta pojken var inte planerad utan ett "misstag" mer intag av alkohol. Min sambo ville dock ha med barnet och gör så någon vecka innan han var beräknad blev dem ett par. Hon har redan gått igenom en graviditet själv (inte för att det gör den andra lättare men ja).

    Dem levde ihop och ja den andra sonen blev till.

    Pappan ville inte behålla då dem två-tre veckor innan hon plussade hade kommit fram till att dem inte var bra för varandra.

    Dem gick ut med att ett till barn skulle komma samtidigt som dem gick ut med att dem skulle dem skulle gå ifrån varandra.

    Jag har själv en son så jag vet att hormoner stället till det en hel del men vissa saker kan inte skyllas på detta.

    Hon behöver absolut inte ha en relation till mig men hon behöver ändå acceptera att jag har en relation till hennes barn.

    Hon "försvann" från den älsta pojkens liv under hennes graviditet (6månader).

    Pojken tog då till mig eftersom han såg mig med min son och hans mamma hade tekniskt sätt lämnat honom.

    Min sambo gör inte mycket väsen av sig då han är en "för snäll person" och orkar inte bråka med henne. Han tar mitt parti i alla lägen men säger ofta inte till när barnen kommer hem smutsiga i för små/smutsiga/för lite eller mycket kläder och det är nog det som gör mig mest irriterad.

    Det handlar trots allt om barnen, men han orkar inte för hon bråkar med honom om ALLT..

    Tiden kanske är det ända som kan fixa detta men ja, relationen mellan mamman och pappan fanns endas pga barn. Den andra pojken behöll mamman trots att pappan inte ville, men när relationen mellan mig och min sambo och hans barn ska drabbas för att hon inte kan eller vill hantera vissa saker kan jag tycka är både egoistiskt och knepigt.


    Det är inte okej enbart för att ena ungen är ett opsan och den andre är "jag vill ha abort" från pappans sida. Jag tycker ändå ni har gått alldeles för fort med att introduceras i barnens liv.
Svar på tråden Blir inte accepterad, hjälp?