• Anonym (trut)

Kvinna! Adhd diagnos i vuxen ålder!

Jag har inte fått någon diagnos men jag gick hos en psykiatrist för något år sedan och Han tyckte att det verkade som att jag kunde ha det och rekommenderade att jag skulle göra en utredning. Min bror har grov adhd och medicineras för det. Men jag tycker liksom att jag har levt så länge som jag gjort nu och vad skulle en diagnos göra för att hjälpa mig? Möjligtvis att jag kanske skulle kunna ta medicin för jag glömmer allt stressar mig igenom saker och tänker inte först utan agerar först. =P 
    Men men. det är jag det. =)

• Anonym (trut)

Sen är jag också ofta orkeslös. Men det beror på vad det är. Är det något som intresserar mig så lägger jag ner hela min själ på det. I ca 2 månader sedan är det nästa grej som intresserar mig som jag vill göra helhjärtat. Tur att jag har en man som orkar med det =P

• Anonym (trut)
    MammAmma skrev 2015-03-01 11:52:48 följande:
    Jag är likadan, men för mig handlar det inte om orkeslöshet utan snarare att jag har så svårt att komma igång med saker och ting som inte intresserar mig. Om du upplever att du är som trött och orkeslös låter det mer som den underaktiva typen av adhd, dvs adhd utan hyperaktivitet.
    Alltså jag är inte orkesläs absolut inte. Min mmening är att tex om jag måste gära en sak så kanske jag gär det i absolut sista stunden trots att min man säger till mig varje dag att jag borde göra det för annars blir det inte klart osv. Jag vöntar verkligen till sista minuten. Men om jag tex ska göra något som jag gillar då lägger jag ner hela min själ på det just då. (Jag är inte trött)
Svar på tråden Kvinna! Adhd diagnos i vuxen ålder!