• 040kille

problem med 8-åring

anas998 skrev 2015-03-02 14:18:05 följande:

Vi tror inte att han har dyslexi utan att det är koncentration. Skolan säger också att han har svårt att koncentera sig.
    Vi ska försöka få tid för utredning om ADD för min man håller på med den utredningen nu så får vi se hur det går.

Både jag och min man är övertygade om att han känner sig otrygg för han är ganska rädd av sig och att det är anledningen till att han kissar i sängen hela tiden.

Nästa veckan när vi har honom ska min man ringa till läkaren och försöka få till ett möte om allt så att han också kan få veta vad som är sagt om honom innan.

Mamman är lite speciell tyvärr så det har varit svårt att få reda på allt. Han har ju varit torr från början mellan 4-år till strax efter 5-år var han torr (kissade väl i sängen 2ggr hos oss på ett år..." efter det har han kissat i sängen i perioder. Vi flyttade till hus i Mars och mellan mars och december kissade han i sängen ca 4-5ggr. Men han kissade i kalsongerna minst en gång varje natt (alltså han inte fram till toa i tid).

Han fick tabletter för men de hjälpte inte. Därför tror vi att det kan vara något med hur han mår och inte att det saknas en kromosom som de sagt innan...

Det blir jobbigt, och nu har vi inga andra barn men vi planerar att skaffa barn snart men jag tycker att detta är så jobbigt och börjar undra om jag kommer orka/hinna med mina egna barn sen. Jag älskar barn och jag älskar verkligen denna pojken men det är väldigt jobbigt när det är såhär. 6timmar på 4 dagar lägger vi på läxläsning, då ska han läsa 1 sida i en bok, 1 sida matte och 5 ord rättstavning.

Tack för svaren och tipsen! Ska förtsätta som vi gör och hoppas att det reder ut sig med läkare och tid :)

Osäkerhet ska vara väldigt vanlig symptom hos de som har ADHD och ADD. Alternativ då väldigt utåtagerade för att få ur sig frustrationen att inte bli förstådd.
    Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
Svar på tråden problem med 8-åring