• Anonym (varför?)

Hur kan fl tillåta rasistiska inlägg och trådar?

Jag har med förskräckelse sett hur fler och fler främlingsfientliga trådar om främst romer och muslimer har dykt upp här på familjeliv senaste tiden. Eftersom hela vårt samhälle blivit mer främlingsfientligt kanske detta inte är speciellt underligt men jag funderar över hur det kan vara möjligt att dessa trådar får vara kvar. Vad jag vet har familjeliv sin server i Sverige, till skillnad från t ex Flashback, och då är det väl förbjudet för sajten att publicera dessa trådar? Självklart kan inte moderatorerna plocka bort dessa direkt men när de upptäcks borde de väl försvinna? Varför får de vara kvar? Jag läser just nu en utbildning som handlar mycket om internet så därför har jag dessa funderingar.

• Svar på tråden Hur kan fl tillåta rasistiska inlägg och trådar?
  • SchaefferBoy
    Rasistiska trådar? eller är det din egen illusion att det är rasistiska trådar?

Jag har varit här ganska länge och tycker att debattklimatet i Sverige är vidrigt. Jag tycker att invandringen ska avstanna helt och att många som kommit hit ska skickas tillbaka till sina hemländer. Jag tycker att omskärelser av smågossar ska förbjudas och vara förknippade med väldigt hårda straff. Jag tycker att kriminella invandrare ska utvisas omgående.
    Jag tycker att de invandrare som kommit ska lära sig svenska eller inte få ett enda bidrag. Jag tycker att andra-gångskriminella ska få 10 gånger så höga straff som finns idag.

Observera att inget av det jag skrivit nu är rasistiskt och att om du uppfattade det som rasistiskt så är det något fel på dig, i din hjärna.
  • Anonym (varför?)
    SchaefferBoy skrev 2015-03-02 13:07:59 följande:

Jag har varit här ganska länge och tycker att debattklimatet i Sverige är vidrigt. Jag tycker att invandringen ska avstanna helt och att många som kommit hit ska skickas tillbaka till sina hemländer. Jag tycker att omskärelser av smågossar ska förbjudas och vara förknippade med väldigt hårda straff. Jag tycker att kriminella invandrare ska utvisas omgående.
    Jag tycker att de invandrare som kommit ska lära sig svenska eller inte få ett enda bidrag. Jag tycker att andra-gångskriminella ska få 10 gånger så höga straff som finns idag.

Observera att inget av det jag skrivit nu är rasistiskt och att om du uppfattade det som rasistiskt så är det något fel på dig, i din hjärna.
    Det skrivs inlägg på fl som är rasistiska på riktigt. Rasism är ingenting som jag har hittat på.
  • Anonym (varför?)
    Anonym (Jag har startat en del av dessa trådar.) skrev 2015-03-02 13:03:39 följande:

Nej det är inte förbjudet att starta dessa trådar, det är också problem som svensk media tar upp och som är viktiga att debattera för samhället:

Vad tycker du om denna tråd som jag startar nu och som belyser problem med barngiftemål?

www.familjeliv.se/forum/thread/74947442-barn-gifts-bort-svenska-politiker-blundar-och-svensk-media-haller-for-ogonen

Jag har ingen aning om ifall det är förbjudet att starta dessa trådar.

Jag ser inget rasistiskt i din tråd.

Det jag tycker är konstigt är att Familjeliv inte plockar bort rasistiska inlägg och trådar eftersom det är deras ansvar att ta bort direkt rasistiskt innehåll inom rimlig tid.
  • Anonym (Jag har startat en del av dessa trådar.)
    Anonym (varför?) skrev 2015-03-02 13:12:25 följande:
    Det skrivs inlägg på fl som är rasistiska på riktigt. Rasism är ingenting som jag har hittat på.
    Är min tråd som jag nyss startat och länkat till rasistisk enligt dig`?
  • Anonym (STOLT SVENSK ÄNDÅ)

där ser du TS! där börjar rasisterna stå och skrika att rasister är de väl inte, och det är media som ljuger. visst, media ljuger, men de där individerna behöver tydligen syndabockar som de kan hacka sig på, människor som inte kan bättre än tycka sig själva överlägsna för att de är arier. men vad tjänar det till att vara ljus och vacker när man är rutten inuti hahahahahaha???!!!!

• Anonym (varför?)
    Anonym (Jag har startat en del av dessa trådar.) skrev 2015-03-02 13:18:04 följande:
    Är min tråd som jag nyss startat och länkat till rasistisk enligt dig`?
    Jag kan inte avgöra det. Det är möjligtvis väldigt generaliserande.
  • Sensitiveguy

För att vi har yttrandefrihet i det här landet. Däremot måste man inte gilla eller hålla med folk som yttrar sig rasistiskt. Själv tycker jag rasismen är avskyvärd.

• Sensitiveguy

Men det är ju inte vita människor du vill hindra komma hit eller kasta ut ur landet. Eller hur...?
  • Anonym (?)

Du glömde den vidriga omskärelsen på småflickor då man tar bort klitoris och blygläppar på dom. Sök på det på Google. Man blir chockad att det sker i Sverige.
Svar på tråden Hur kan fl tillåta rasistiska inlägg och trådar?