• Anonym (osäker)

fjärde dejten. behöver råd.

Hej familjeliv!

Jag antar att jag egentligen mest behöver skriva av mig så here it goes:

Jag är 23 år gammal. För lite drygt ett år separerade jag med min flickvän sen fem år tillbaka och hela min tillvaro vändes upp och ner. Jag var deprimerad, utan någon fast bostad och arbetslös. I höstas tog jag tag i mitt liv, började plugga och flyttade in på en studentkorridor.

När jag satt hemma för ett tag sen registrerade jag mig på tinder och swipade loss. Jag klickade med en tjej som var rätt trevlig, vi är både två politiskt aktiva (hon på högerkanten och jag på vänsterkanten) och har båda två höga positioner inom det här.

På alla hjärtans dag satt jag hemma och kände mig singeldeppig. Tjejen föreslog då att vi skulle gå ut och ta ett glas vin, det slutade med att vi satt på en pub till tre på morgonen och sen tog en lång promenad. Vi kunde prata om allt.

Dagen efter skickade jag ett "tack för igår sms" och vi fortsatte prata. Det gick någon vecka och i onsdags gick vi ut igen, upprepade alla hjärtans dag processen. Inget mer hände.

Så blev det fredag. Tjejen hade en födelsedagsfest och bjöd över mig. Under hela kvällen hade hon bara ögonen för mig och jag fick knappt prata med hennes vänner. Vi höll i hand offentligt och när alla började att röra sig hemåt så tog hon tag i mig och bad mig stanna. Jag var väldigt obekväm i den här situationen eftersom att det inte är direkt lämpligt i politiken. Till Slut så kysste hon mig.

Hon bad mig att stanna till morgonen och skickade samtidigt ett sms till sin kk på andra sidan landet om att hon var nykär och därför inte ville ses mer. Vi hånglade hela natten, hon ville ha sex och jag ville inte det just då. Vi somnade ihop i underkläderna och kramades mycket.

Dagen efter gosade vi ett rätt bra tag innan jag begav mig hemåt. Väl hemma så la jag till henne på Facebook och vi skrev. Jag såg också att hon hade twittrat "jag är en boll av känslor idag, vilket inte är helt obekvämt". Jag twittrade också och skrev något i stil med "aatt vara ett virrvarr av känslor är för första gången inte jobbigt" vilket hon gillade.

Idag tog jag mod till mig och skrev:

H******, i fredags var jag på fest hos en underbar tjej och vi vaknade bredvid varandra i lördags. Ska jag fråga henne om hon vill ses.

På det tog ett tag för henne att svara innan hon skrev: det är klart du ska :*!

Jag frågar också om jag störde henne varpå hon svarade: du inte bara stör, du rubbar hela min tillvaro.

Så nu har vi en dejt imorgon och jag är jättenervös. Vad tror ni familjeliv? Kommer det här gå bra? Ska jag föreslå vin hos mig?

• Svar på tråden fjärde dejten. behöver råd.
  • Anonym (Seg_deg)

Vin på en tisdag?

• Fröken Hepburn

Det låter väl hur bra och mysigt som helst! Hur det går återstår väl att se, men hittills låter det ju perfekt. ????

• FannyN

Har veckodagarna någon betydelse för vinet? Verkar jobbigt! Till ts, detgår bra! Släpp loss bara. Det är inte alls fel eller ovanligt med blandäktenskap! Jag är själv lycklig i en hysteriskt rolig och knasig blandning.

• Anonym (osäker)

Tack för peppen. Är duktigt nervös just nu bara.

• Anonym (osäker)

Nu är vi ihop!

• Anonym (mamman)
    Anonym (osäker) skrev 2015-03-25 01:22:59 följande:

Nu är vi ihop!

Glad Du är väldigt söt. 
  • Anonym (M)

Nu är vi ihop!

Där satt den!
  • Anonym (Seg_deg)

Nu är vi ihop!

Tills dess att han fått det han var ute efter ja....vi så se hur länge då.
  • Anonym (M)
    Anonym (Seg_deg) skrev 2015-03-25 08:33:52 följande:

Tills dess att han fått det han var ute efter ja....vi så se hur länge då.

Äsch, cheer up!
  • Anonym (Frida)
    Fröken Hepburn skrev 2015-03-02 17:47:49 följande:

Det låter väl hur bra och mysigt som helst! Hur det går återstår väl att se, men hittills låter det ju perfekt. ????

Mupp!

Låter underbart härligt ts.
  • Anonym (M)
    Anonym (Frida) skrev 2015-03-25 09:57:22 följande:

Mupp!

Låter underbart härligt ts.

Vad då mupp?
Svar på tråden fjärde dejten. behöver råd.