Inlägg från: Anonym (Nyfiken!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nyfiken!)

Prostatamassage

Hej! Jag läst en del om detta med prostatamassage och med rätt teknik så verkar det ge fantastiska orgasmer. Är singel för tillfället, men har prövat att massera mig själv några gånger, efter några torra instruktioner från nätet, utan någe vidare resultat. Varken inifrån eller utifrån, det fungerar inte alls. Förmodligen gör jag inte riktigt på rätt sätt, finns det några här som har erfarenhet och kan ge tips på bra teknik? När man masserar sig själv alltså. Någon?

• Svar på tråden Prostatamassage
  • Anonym (Nyfiken!)

Ta inte illa upp Björn, men här önskas bara seriösa svar :)

• Anonym (Nyfiken!)
    P30 skrev 2015-03-02 20:12:03 följande:

Det där är ju svårare på egen hand än någon annan som håller i, men det är klart att det går.

Mycket glid (massor!!!) och en stav (med kondom på om du inte gillar bajs...) är det som rekommenderas. Prostata sitter cirka 6 cm in och uppåt om du ligger på rygg. För de flesta är det där ganska känsligt och påverkar ofta ståndet åt båda håll.

Ligg på rygg, dra upp knäna mot hakan, in med staven och tryck den nedåt mot sängen med delen som sticker ut. En del gillar med vibration, har inte testat det.

För de flesta blir det skönast med prostatastimulering ganska kort innan de kommer, kanske trettio sekunder. För många slaknar kuken lite samtidigt, men å andra sidan blir orgasmen väldigt mycket mer intensiv. Istället för att bara kännas i ljumskar och i könet så känns den i hela kroppen.

För mig blir det fort känsligt efteråt, så skall någon som läser testa det på någon annan - se till att ni slutat ungefär när sprutet slutar. Fortsätter man efteråt blir det (i alla fall för mig) extremt oskönt till den grad att det finns risk för att jag ofrivilligt börjar slåss..

Jag tycker att det är för meckigt att göra det där på egen hand, så det blir väldigt sällan.

Tack! Jo, det är väldigt meckigt och svårt själv har jag förstått. Jag har däremot aldrig försökt med stav utan bara ett finger, men det räckte uppenbarligen inte ända in och i ryggläge blev bara obekvämt, fick nästan kramp i handleden. Så en stav nästa!
    Har du förresten försökt stimulera prostatan utifrån? Förstås inte alls hur man ska komma åt den via mellangården...
  • Anonym (Nyfiken!)
    P30 skrev 2015-03-02 20:32:09 följande:
    Ja, försökt, men inte lyckats. För mig finns det mycket begränsad med känsel utanpå vilket ju kanske inte är så konstigt. Om man hade en borrhammare kanske vibrationerna skulle räcka fem cm in, men annars inte! ;)

När någon annan trycker i mellangården eller smeker runt anus är det ju trevligt, men det är en helt annan sak med direkt stimulans.

För mig är det helt obegripligt att inte alla män utforskat det där - och att inte alla kvinnor gjort det på sina män. Det är ju lite som att - jo - jag vet att många har vaginalt sex och verkar gilla det, men vi skall ägna oss åt bara handjobb.

Sen vad det där har att göra med att man skulle vara bög är ju om möjligt ännu mera mysko. Att tjejer kan gilla analsex accepterar ju de flesta, men vi män har ju faktiskt rätt mycket mer konkreta skäl att tycka om det. Men - alla gör som de vill!
    Jo, har också försökt men man måste tydligen pressa så hårt att något nästan kan gå sönder därnere. Förstår inte de som lyckas med det där, jag kan däremot känna mig lite mer "innesluten i mig själv" och lite darrig om jag masserar mellangården samtidigt som jag får runkar till orgasm men inte mer, en försmak av prostataorgasm kanske? Och om det är försmak, hur störtskönt måste det inte vara med en riktig?
    Ja precis! Säger som Katarina Janouch: "anus har ingen sexuell läggning" ;) Hoppas man träffar nån tjej, som inte är rädd för att prova :)

• Anonym (Nyfiken!)
    HasseA skrev 2015-03-03 09:52:15 följande:

Jag har provat, och skrivit om, ett antal sexleksaker för just detta ändamål (passande ord i sammanhanget), och de flesta har jag inte tyckt fungerat något vidare. De stannar inte kvar inne, vibrationer känns inte där inne (och ger nog inte mig så mycket), osv. Jag har också provat med ett ljus (har funkat jättebra några få gånger), och min tumme (blir en bättre vinkel än övriga fingrar, men det är svårt att få till).

Men den enklaste sorten av prostatastimulator jag provat, den använder jag ganska ofta. När jag har den inne känns det som att jag är nära orgasm hela tiden.  Den har jag skrivit om här: 
    hasseochanna.wordpress.com/2014/01/03/lite-nya-sensationer/

Det låter som en grym produkt hördu! Måste försöka få tag i den. Hur brukar du rengöra den? Funkar vanligt varmt vatten och tvål eller ska det till nåt starkare?
    Kan det förresten vara så känsligt att det gör ont när prostatan stimuleras? Har uppenbarligen aldrig kommit åt den och vet inte riktigt.
  • Anonym (Nyfiken!)
    HasseA skrev 2015-03-03 10:47:18 följande:
    Jadu, jag använder aldrig något annat än tvål och vatten på mig själv (även när jag höll på med småbarn och fick bajs på händerna då och då), så varför skulle inte det räcka även här, resonerar jag. Dessutom låter jag leksaken torka ordentligt mellan gångerna, vilket inte är så gynnsamt för bakterier.

Men läser du på andra ställen så får du uppfattningen att du måste lämna in grejerna för sterilisering på nåt ren-labb mellan gångerna, så du får nog bestämma själv.

Ont, näe det har jag inte märkt, om man inte trycker så hårt att det liksom skulle göra ont varsomhelst, som mitt på armen.

"Försöka få tag på den", för övrigt, det är ju inte så svårt med tanke på att jag länkade till den i recensionen.
    Okej Glad Jo, i mitt fall är det inte självklart att det går aslätt eftersom min internetuppkoppling lever sitt eget liv Tungan ute
  • Anonym (Nyfiken!)
    Celines Essence skrev 2015-03-04 10:19:34 följande:

Är inte emot sexleksaker och onani, eller att utforska sig själv. Provar för övrigt med glädje Hasses prostatastimulator på Anton

Lite trött på det eviga tugget om att orgasmer är eget ansvar bara.(som man så ofta läser i diskussioner och inlägg om sex) Gemensamt ansvar skulle jag vilja säga. Nej förresten inte ansvar, njutning, glädje och intresse är bättre ord. Både mäns och kvinnors njutning.

Men om man är singel så är det väl ens eget ansvar? Tungan uteDärför har jag gjort slag i saken och skickat efter en prostatastav nu på förmiddagen, får se om den duger Flört
  • Anonym (Nyfiken!)
    Anton Chigurh skrev 2015-03-04 11:57:42 följande:
    Ett kvastskaft är billigare. Garanterat.
    Hahaha, ja, fast förenat med lite fler risker tror jag Glad
  • Anonym (Nyfiken!)
    Celines Essence skrev 2015-03-05 05:56:35 följande:
    Jättekul att du skickat efter en! Det blir nog både spännande och skönt

Jag tycker absolut att man ska testa saker själv om man vill och tycker det känns skönt.

Det jag skrev grundar sig på de gånger man kanske INTE får till det själv, eller kanske inte hittar känslan själv. Det kan ibland bli lättare och annorlunda att upptäcka njutning med någon annan. Särskilt om man kört fast, eller känner något typ av motstånd.

Lycka till med din stav
    Jo, det ska bli spännande och förhoppningsvis väldigt skönt :)
    Jag förstod att du menade det så, det går inte att jämföra solosex med parsex om du frågar mig. Och jag håller med P30 att mäns g-punkt sitter fasligt illa till om man vill komma åt den själv, borde verkligen vara nåt att upptäcka med en partner. Men men, staven får väl duga så länge Flört
  • Anonym (Nyfiken!)
    Anonym (Oprövad) skrev 2015-03-05 09:56:47 följande:
    Lycka till och hoppas du får det jätteskönt. Hoppas också att du hittar en partner som vill testa detta med dig. Hur gammal är du och hur gick det till när du blev intresserad av prostatastimulering och valde att öppna dig för denna möjlighet?
    Tack! Jag läste om det på nätet för ett tag sen och har inte riktigt kunnat släppa tanken, är väldigt nyfiken och lite sensationssökande när det gäller sex. Prostatamassage verkar vara speciellt och orgasmen verkar vara annorlunda, typ att den påverkar hela kroppen... men jag vet ju inte säkert, det är bara intrycket jag har fått. Det är därför jag vill prova antar jag :) Har tidigare testat med fingret och det kändes lite ovant i början (inte varje dag man är därinne och petar direkt!) men jag tror att det kan bli skönt om jag faktiskt når själva punkten. Är 91a.
Svar på tråden Prostatamassage