Inlägg från: Anonym (Oprövad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oprövad)

Prostatamassage

P30 skrev 2015-03-02 22:15:56 följande:
    Övning och rätt prylar ger färdighet.

Och om inte annat finns det hopp med tiden. Det sägs att över 50% av män som dör i Sverige har förstorad prostata i någon form av prostatacancer. Då blir man känslig som fan. Sen förlorar man ju iofs potensen på köpet, så det kanske inte direkt är något att sträva efter...
    Prostatan kan väl vara förstorad också av andra orsaker än cancer? Men menar du att man lättare får njutning av prostatamassage om prostatan är förstorad? Finns det belägg för att äldre män njuter mera av prostatastimulans eller att de är mera benägna att försöka? Att man förlorar potensen av prostatcancer är väl om man opererar? Då skärs de nerver av som reglerar erektionen. Eller om man har tur, kanske de klarar sig. Sen har jag också läst någon teori att prostatamassage är bra för att förebygga problem i prostatan, cancer och annat. Att homosexuella män skulle ha bättre prostatahälsa eftersom de i större utsträckning än heterosexuella utnyttjar prostatan som njutning.
  • Anonym (Oprövad)
    P30 skrev 2015-03-02 20:32:09 följande:

För mig är det helt obegripligt att inte alla män utforskat det där - och att inte alla kvinnor gjort det på sina män. Det är ju lite som att - jo - jag vet att många har vaginalt sex och verkar gilla det, men vi skall ägna oss åt bara handjobb.

Sen vad det där har att göra med att man skulle vara bög är ju om möjligt ännu mera mysko. Att tjejer kan gilla analsex accepterar ju de flesta, men vi män har ju faktiskt rätt mycket mer konkreta skäl att tycka om det. Men - alla gör som de vill!
    Det är nog många som har en hög tröskel att försöka. Själv har jag känt min prostata ett par gånger, men inte stimulerat den till njutning, varken på egen hand, med partner eller hjälpmedel. Det är ett spännande område, intressant vilken potential kroppen har när det gäller sexualitet. Jag tycker att jag har ett bra sexliv redan. Det är möjligt att det skulle bli ännu mycket skönare med prostatastimulans, men jag har inga planer på att testa. Men går inte utvecklingen ditåt att allt flera män utnyttjar denna möjlighet? Småningom blir det kanske lika mycket standard som oralsex, som var något som bara de mest avancerade gjorde i de äldre generationerna, men som varje tonnåring prövar nu? 
  • Anonym (Oprövad)
    Celines Essence skrev 2015-03-05 06:01:18 följande:
    Jag tror också många känner motstånd mot att testa analsex. Särskilt för män att ta emot. För min älskade Anton var det otänkbart innan han träffade mig, men nu vill han. Jag har testat med fingret, men vi har mer att utforska
    Spännande. Vad var det som fick honom att ändra sig? Var det ditt initiativ? Har han kommit till njutning av det redan? Har du gjort det på andra förut?
  • Anonym (Oprövad)
    Anonym (Nyfiken!) skrev 2015-03-05 08:53:57 följande:
    Jo, det ska bli spännande och förhoppningsvis väldigt skönt :)
    Jag förstod att du menade det så, det går inte att jämföra solosex med parsex om du frågar mig. Och jag håller med P30 att mäns g-punkt sitter fasligt illa till om man vill komma åt den själv, borde verkligen vara nåt att upptäcka med en partner. Men men, staven får väl duga så länge Flört
    Lycka till och hoppas du får det jätteskönt. Hoppas också att du hittar en partner som vill testa detta med dig. Hur gammal är du och hur gick det till när du blev intresserad av prostatastimulering och valde att öppna dig för denna möjlighet?
  • Anonym (Oprövad)
    Celines Essence skrev 2015-03-06 11:46:08 följande:
    Vi pratar väldigt mycket om sex och i samband med att vi pratade om analsex på mig, frågade jag om han också skulle vilja ta emot . Han var tveksam först men blev allt mer intresserad. Vi båda har läst på HasseA:s blogg om hans upplevelser och tyckte att det verkade spännande. Dock har vi så väldigt mycket annat att upptäcka så vi har mycket kvar. För mig är också analsex nytt.(även att ta emot) Jag hade en tidigare väldigt obehaglig erfarenhet av analsex. Jag kan inte få in känslan genom att prova själv. Det blir helt annat med Anton. När han gör det känns det på ett helt annat sätt och han känner lika med mig. Vi har på flera olika sätt öppnat nya dörrar till ny njutning hos varandra.

Obs. Detta betyder inte att det är fel att göra själv, tvärtom hade det varit spännande att prova själv, men det funkar inte. Det gäller även andra saker. När Anton gör olika saker på mig blir det ganska ofta annorlunda än när jag gör själv. Även fast jag absolut njuter av onani också.
    Jo det är klart att det kan vara stor skillnad på det man gör själv och det man gör i samspel med andra. Du använder fingret skrev du, men använder du också vibrator på honom, eller har ni planerat att göra det? Har han fått orgasm av prostatastimuleringen? Är de skönare än "vanliga" orgasmer?
  • Anonym (Oprövad)
    Anonym (Nyfiken!) skrev 2015-03-06 15:41:37 följande:

Okej, i förmiddags kom den! Det har däremot inte jag gjort ännu, ska pröva den nu i helgenGlad

Berätta hur det går!
  • Anonym (Oprövad)
    Anonym (Nyfiken!) skrev 2015-03-09 09:20:27 följande:
    Okej! Testade staven i förrgår och det var en väldigt speciell upplevelse Glad Det tog sin stund innan jag hittade punkten och när jag väl masserade den så var det ganska skönt (hade stav med vibrator också) men som allra bäst var det när jag runkade samtidigt! Sekunderna innan orgasm var det skönaste jag har varit med om, hela kroppen skakade och jag kunde verkligen inte hålla tyst (brukar inte stöna överhuvudtaget annars). Orgasmen i sig var långdragen men inte så explosiv, satsen rann ut långsamt och tjockt. Definitivt värt mer experimenterande framöver Glad
    Det har jag läst om, att utlösningen blir mera som ett flöde än ett sprutande. Häftigt att du kunde få din skönaste upplevelse redan första gången. Tänk att denna njutningskälla är så undangömd, men ändå bara några cm bort. Och tänk att vi är så många män som aldrig utnyttjar den. Det kan säkert bli ännu mycket skönare bara du tränar upp dig mera. För att inte tänka på om du börjar göra det i samspel med en tjej. Tänk om hon kunde suga samtidigt t.ex. Hur kändes det när det hade gått? Var du "slut" då eller skulle du ha kunnat fortsätta stimulera prostatan?
  • Anonym (Oprövad)
    Anonym (Nyfiken!) skrev 2015-03-09 16:32:02 följande:
    Jo, det var häftigt, och jag tror också att det finns potential att bli ännu skönare. Nu blev det ju bäst när jag smekte andra ställen samtidigt, men det vore toppen att komma bara av p-massagen. Ska testa och experimentera lite, byta ställningar o.s.v. Nu låg jag på rygg med benen uppdragna, men tror att det kan bli bättre att stå på alla fyra eller nåt. Sen slappnade jag nog inte av till hundra procent. Med andra ord, det var riktigt skönt och kan bli bättre Glad
    Jag hade nog kunnat fortsätta med en orgasm till, fast ollonet blev riktigt känsligt (känner fortfarande av det) så det är tveksamt om det funkar, det skulle vara en renodlad p-orgasm i så fall.
    Jo det är det jag menar, att det kanske skulle gå att fortsätta med prostatastimulansen och få flera orgasmer på raken. Hade du vibrationerna på under orgasmen? Blev prostatan känslig när det gick?
  • Anonym (Oprövad)
    Anonym (Nyfiken!) skrev 2015-03-10 09:27:55 följande:
    Nej, jag stängde nog av vibratorn reflexmässigt precis när jag kom. Jag lade faktiskt inte märke till om prostatan blev extra känslig, var så pass uppe i orgasm-ruset att jag inte minns. Men jag tror nog att jag hade kunnat fortsätta stimuleringen, för när jag kom så fick jag liksom känslan av att det var en väldigt "hård" orgasm och inte en "mjukgörande" som tvingar en att vila och vänta en stund innan nästa, hänger du med?
    Måste snart pröva igen känner jag nu.
    Nja, menar du att du hade hårt stånd fortsättningsvis efter orgasmen, så att du skulle ha kunnat ha samlag? Men kan inte detta med fortsatt prostatastimulans vara en väg till en mera "kvinnlig" orgasmupplevelse för män, att man kan komma gång på gång? Det sägs ju att kvinnors orgasmer egentligen är skönare än männens. Många kvinnor har förstås orgasmproblem och svårt att komma, men för dem som lyckas. Kanske det är likadant med prostataorgasm, att vissa män lyckas få den och andra inte?
  • Anonym (Oprövad)
    Anonym (Nyfiken!) skrev 2015-03-10 09:29:05 följande:
    Precis, men man skulle så gärna vilja få en av endast p-stimulering, hands-freeGlad

Är inte detta också ett kvinnligt drag? Att man drömmer om att blir penetrerad till orgasm? Hur ser du på det att prostatanjutning ses som något homosexuellt? I min generation är det nog många som väljer bort prostatastimulering som något som hör homosexualitet till. Tror du att det är öppnare bland killar i din ålder? Vet du om många har prövat?
  • Anonym (Oprövad)
    Ben66 skrev 2015-03-10 12:49:01 följande:

Det är bra om man använder mycket glidmedel på staven för att undvika att få sprickor och hemorojder runt anus.

Har du prövat mycket? Fått orgasm?
  • Anonym (Oprövad)
    Ben66 skrev 2015-03-10 14:01:42 följande:

Några gånger själv och 2 gånger har tjejen skött staven ???? Orgasmen är mer utdragen och det sipprar fram prostatavätska och sperma. Jag tycker att det känns som när det går för mig i tjejen och inte lika snabbt övergående som när jag runkar.

Har du nyligen börjat då? Har du stav med vibrator? Kan du komma utan annan stimulans?
  • Anonym (Oprövad)
    Ben66 skrev 2015-03-10 14:59:00 följande:

Jag har en prostatastav med vibrator och kan komma utan att runka. Då har jag iofs bara halvstånd men vad gör det.

Jag tar fram den ibland, inte hänt detta år

Det måste vara en häftig känsla att komma "inifrån" med halvstånd. Men är det inte mera skönt och spännande än att du vill göra det bara ibland?
  • Anonym (Oprövad)
    Celines Essence skrev 2015-03-06 15:53:15 följande:
    Hittills har det "bara" förhöjt njutning vid vaginalsex eller oralsex...Inte testat leksak för prostatan... Än...
    Det tycks ju finnas stor potential där om man läser i inlägg nedan.
  • Anonym (Oprövad)
    Anonym (Nyfiken!) skrev 2015-03-10 19:05:42 följande:
    Det är möjligt att det är ganska kvinnligt, men jag föredrar att inte kategorisera sex på det sättet. För mig så handlar det inte om penetration till varje pris utan att komma åt en intressant erogen zon, och om inte fingrarna når dit så får man helt enkelt använda redskap :) Men för all del, det krävs ju penetrering för att komma åt den. Därför bryr jag mig inte heller så mycket om att det är stigmatiserat som en homosexuell handling.
    Jag skulle tro att tack vare internet så får fler höra talas om det och blir nyfikna att prova, jag är ju en av dem :)
    Har du gjort några nya försök?
  • Anonym (Oprövad)
    Anonym (Nyfiken!) skrev 2015-08-30 16:20:44 följande:

Okej, nu har jag hunnit öva ett antal gånger sen jag startade tråden och idag hände det! Jag kom helt handsfree och utan att spruta dessutom, har aldrig varit med om en liknande orgasm någonsin! Slog alla tidigare prostataorgasmer med hästlängder. Det var som att det gick stora vågor genom hela kroppen och jag kände mig helt översköljd. Sen lyckades jag få en till fast lite svagare, och allt detta utan att "hjälpa till" med handen. Som bonus höll sig ståndet rakt igenom så tt jag kunde runka fram en "vanlig" prostataorgasm med sprut som final :)

Det låter helt fantastiskt. Det måste vara det skönaste man som man kan uppleva. Tog det länge innan du nådde denna orgasm? Vad var det för skillnad mot tidigare som gjorde att det lyckades just nu tror du? Det var en bekant som länkade till något ställe som uppmanade män att pröva på samlag med andra män även om man är hetero, med motiveringen att man då kan få uppleva den starkaste orgasmen någonsin. Man kan fundera hur utvecklingen har kunnat leda till att männens skönaste orgasm går att uppnå genom stimulans på ett ställe som nås bara med hjälpmedel eller sex med andra män.
  • Anonym (Oprövad)
    Anonym (Nyfiken!) skrev 2015-08-31 08:35:27 följande:
    Jo, det var en mycket skön upplevelse, helt olik allt annat. Det tog inte så länge, kanske 15-20 minuter innan jag nådde dit. Den största skillnaden var väl att jag inte rörde k-en överhuvudtaget förutom när jag värme upp lite innan, men när väl staven var på plats så bestämde jag mig för att låta den och vibrationerna göra jobbet, det var bara att slappna av och åka med :) Det enda jag behövde göra var att knipa om staven då och då, och efter ca 10 minuter kände jag hur orgasmen byggdes upp därnere och till slut "forsade" uppåt helt utan kontroll.

Så du menar att du genom att avstå från annan stimulans så släppte du fram prostatastimulansen till sin fulla potential? Hur ser staven ut? Klen, grov? Starka eller svaga vibrationer? Hur tror du att det påverkar din känsla för och av samlag med en tjej nu när du har upplevt detta? Känner du dig sugen att pröva så snart som möjligt igen eller är du "nöjd" för ett tag?
  • Anonym (Oprövad)
    Anonym (Nyfiken!) skrev 2016-07-12 10:37:45 följande:

Jag skaffade förresten en ny leksak i våras, som har en kraftig vibrator i flera steg och en juck-funktion i toppen, så att den både vibrerar och stöter samtidigt. Grymt effektiv! Den är grövre än den jag har använt tidigare så det har krävts lite övning får att få det att bli skönt, men nu har den verkligen kommit till sin rätt!
    Förra veckan sprutade jag hands-free för första gången!

Häftigt. Tror du att du kan få flera sprutorgasmer i rad genom att stimulera prostatan eller blir den också känslig efter en utlösning? Mera än efter en torr orgasm?
  • Anonym (Oprövad)
    Anonym (Nyfiken!) skrev 2016-07-12 10:37:45 följande:

Jag skaffade förresten en ny leksak i våras, som har en kraftig vibrator i flera steg och en juck-funktion i toppen, så att den både vibrerar och stöter samtidigt. Grymt effektiv! Den är grövre än den jag har använt tidigare så det har krävts lite övning får att få det att bli skönt, men nu har den verkligen kommit till sin rätt!
    Förra veckan sprutade jag hands-free för första gången!

Hur var utlösningen förresten? Ett kraftigt sprut eller mera som att det rann?
Svar på tråden Prostatamassage