Din förlossningsberättelse för 3:an
Jag började känna lite molvärk på eftermiddagen. Åkte in vid 20.30, framme strax efter kl 21. Blev undersökt och var då inte öppen mer än ett par centimeter. De ville skicka hem mig, men vi fick vara kvar eftersom vi har en bit att åka. Kollade på tv i ett par timmar på BB och gick sedan upp till förlossningen igen. Då hade jag fått högt blodtryck så jag blev skickad till specialförlossningen. Fortfarande var jag inte öppen mer än ett par cm. Vis av erfarenhet visste jag att när det väl drar igång så går det fort och hade också skrivit det i förlossningsbrevet. Harvade runt på 2-3 cm till klockan var 3 på natten och var då nästan 5 cm öppen. 03.15 började krystvärkarna och 03.18 var hon ute. Barnmorskan var inte beredd på ett sånt snabbt förlopp och fick larma istället för att gå ut och hämta mer personal. Hann inte med bedövning men fick lustgas. En fantastisk förlossning och jag är full av beundran för vad kroppen klarar av. En dusch senare var jag redo att åka hem. Jag gick in till BB och hade inga problem alls. Jag hade åkt hem på stört om vi inte hade varit tvungna att invänta läkarronden.