• Cherie

Din förlossningsberättelse för 3:an

Jag väntar mitt tredje barn och har precis hört talas om begreppet "luriga trean". Och jag tycker det är så intressant att läsa andra förlossningsberättelser.
    Så, alla ni som fått tre barn (eller fler) är ni villiga att dela med er av eran förlossningsberättelse för 3:an så är jag mer än villig att läsa den. Oavsett om den var lurig eller inte.

• Svar på tråden Din förlossningsberättelse för 3:an
  • Cherie

Flickan och kråkan: Tack för att du delar med dig. Men oj det gick snabbt! Jag är lite orolig hur det skall gå för mig då båda mina tidigare förlossningar var väldigt snabba. 1:an kom 3 h efter vi kom till förlossningen och med 2:an började krystvärkarna redan i undersökningsrummet.

• Cherie

Vi har väl en 20 min ungefär in till förlossningen. Men närmsta hjälp med barnpassning är 1 timma bort (farmor och farfar). Har lite små panik eftersom jag ej blev tagen på allvar när jag ringde fl under värkarna med sonen (2:an). Blev tvungen att överdriva om hur regelbundna och långa värkarna var för att dom skulle kolla på mig. Och ändå gick det så snabbt.

Nå ja, svårt att veta vad som kommer hända.

Tack allihopa för era berättelser, det är så intressant att läsa!

• Cherie

Så spännande att läsa. Och det verkar gå väldigt snabbt på slutet för de flesta av er.

Fler som vill dela med sig?

• Cherie
    kixan skrev 2015-03-10 06:13:04 följande:

Vill ni höra om en tredje förlossning som slutar med akutsnitt? Kanske inte ska skrämma er, men gå definitivt inte med på att gå över tiden mycket mer än ni gjorde med de två första bara för att alla försäkrar er om att trean är lurig och det är helt normalt... ????

A -03, F -05, V -10, S -14
    Alla berättelser är välkomna :)
  • Cherie
    kixan skrev 2015-03-10 16:40:30 följande:
    Tack. <3 Jo, bebis hämtade sig snabbt och jag med fysiskt, hade inte särskilt ont efter snittet eller så, värre var det psykiskt, det har gått fyra år nu och det är fortfarande jobbigt att tänka på när hon föddes... :/
    A -03, F -05, V -10, S -14
    Ja det kan jag verkligen förstå. Men om man ska lära sig något från din berättelse så är det ju att man ska lyssna på sin egen kropp då man känner den bäst själv. Tack för att du delade med dig :)
  • Cherie

Kom igen tjejer. Är på nedräkning för min trea, (v37+5) och skulle verkligen uppskatta lite förlossningsberättelser från er :)

• Cherie
    Litet My skrev 2015-08-10 03:06:03 följande:
    Min trea var lite lurig. De andra förlossningarna har jag kunnat vara hemma länge med och i lugn och ro packat ihop och åkt in utan stress och sedan har det tagit 12 timmar innan de kommit. Men lilla B ville annorlunda. Vaknade 00:00 på natten och slemproppen hade börjat lossna. Går upp i lugn och ro och ber sambon lägga sig ifall bi behöver åka in på morgonen. Är jättepigg så jag börjar pyssla lite hemma och ringer en kompis när värkarna kommer tätare och tätare. 1,5 minut emellan. Ringer förlossningen och får lov att komma in. Väcker sambon (då är klockan runt 2:30) och gapar på honom att han måste lägga in tvätten innan barnvakten kommer, sambon tycker att "men hon fattar väl att vi tvättar" men jag blev vansinnig så han fick snällt vika in det för jag tyckte inte alls hon behövde heta det (vadå stressad). Har superont hela vägen in och har såpass ont att jag inte ens vet vad jag heter på förlossningen när de frågar. (Tidigare förlossningar har det ändå varit paus mellan värkarna men denna gånger bara öser de på utan uppehåll). Får lustgas och EDA, vattnet sprutar ut precis på läkaren och i sambons skor ;). Försöker sova/vila men det går inte alls för det gör ont hela tiden och EDAn tar inte så som den gjort med de första barnen utan det gör mer ont och jag känner hur kroppen jobbar. När krystvärkarns går igång ganska ordentligt är jag panikslagen så jag hör absolut ingenting vad de säger, dessutom kommer en BM till in och en elev förutom min BM och hennes elev. Jag gör inget alls men känner att kroppen tar över och krystar åt mig (helt otrolig känsla). Får ta i lite och ut kommer den fulaste unge jag skådat.(får man säga så?) allt som allt tog det 3,5 timme, bedövningen tog inte som innan och kroppen körde sitt race utan mig och utan att vila. Nåväl, i efterhand var det ganska coolt och jag hade nog valt en såpass snabb förlossning igen även om det var intensivt och skilde sig grymt mycket från de två andra. Bebisen blev även jättesöt efter ett par veckor (hon var liksom ihoptryckt med springor till ögon, jättetjocka illröda kinder och en topp mitt på huvudet). Men jag lipade hela vägen hem för att jag tyckte hon såg hemsk ut (helt stört)
    Hahaha helt underbart!
Svar på tråden Din förlossningsberättelse för 3:an