• Äldre 3 Mar 16:13
    7864 visningar
    7 svar
    7
    7864

    hotell med tre barn

    Hej på er alla experter!


    Vi har tre barn på 4,4 och 6 år. De är så sugna på att få bo på hotell, jag och min man har länge velat besöka en djurpark med dem då barnen är superintresserade.


    Men det verkar stört omöjligt att hitta ett hotell som erbjuder hotellrum för
    2 vuxna+3 barn. Helst hade vi velat ha familjerum med ett separat sovrum då det blir lite trist för mig och mannen när barnen somnat vid 8-tiden. Ligger alla i samma rum kan vi knappt kolla på TV'n som lyser upp hela rummet och behöver prata dämpat.


    Vi gjorde nämligen det förra somamren då vi tog familjerum när vi skulle på Skara sommarland. Vår ena dåvarande 3-åring fick då sova i en extrainsatt spjälsäng.....inte så himla kul för en tjej som tycker att hon blivit stor....och inte kul för oss föräldrar heller som sagt kunde röra oss runt i rummet när vi låg som packade sillar...


    Tips någon?

  • Svar på tråden hotell med tre barn
  • Äldre 3 Mar 16:38
    #1

    Kollat Vilmarkshotellet på Kollmården? De satsar mkt på barnfamiljer.

  • Äldre 3 Mar 16:49
    #2

    Kollade och det verkade perfekt, bra rum för en 3-barns familj.Dock helt fullbokade i april när vi tänkte åka...

  • Fjäril­slarv
    Äldre 3 Mar 17:30
    #3

    Kolmården måste man ofta boka lååååååååångt i förväg.

  • Äldre 3 Mar 19:26
    #4

    Vi brukar leta efter lägenhetshotell eller stuga.

  • Äldre 3 Mar 19:49
    #5
    +1

    Hotell är hopplöst när man har småbarn. Stuga eller lägenhet är mycket bättre så man kan ha trevligt på kvällen när barnen somnat. Jag har alltid tyckt det är konstigt att hotell inte har fler och bättre familjerum så att man kan natta barnen och sedan vara nära men ändå separat på kvällen. Kolmården och andra familjedestinationer har familjerum, men det är inte ofta de är i svit så att man kan stänga om barnen när de somnat och slippa sitta knäpptyst resten av kvällen.

    Av dessa skäl blev det bara stughyrning för vår del tills våra barn blev så stora att de de var vakna lika länge som oss

  • Anonym (Macka­n)
    Mon 9 Jan 2023 00:17
    #6

    Kolla Radisson Göteborg central. Hört att de har en stor mega bäddsoffa för 4-5 barn. Perfekt om du ska till Liseberg eller det nya Oceana vattenäventyret till sommaren. Man kan bo i ett rum, slipper boka två rum 😃 

  • Mon 9 Jan 2023 00:39
    #7
    +1

    På Scandic får små barn sova i vuxens säng gratis så där kan ni bo i ett fsmuljerum. Tror även andra kedjor har det så. Finns Scandic i Norrköping. Tyckte att det funkade bra att bo i ett hotellrum innan våra tre barn kom upp i tonåren. Klart ni ska bo på hotell om barnen aldrig har gjort det tidigare och ni har råd, är en rolig upplevelse. 

Svar på tråden hotell med tre barn