Inlägg från: vuxenmentrött |Visa alla inlägg
  • vuxenmentrött

Livrädd för att ge ersättning

Ja jag tycker det låter som att det går för fort med maten. Men man vet aldrig. Hur gammalt är barnet? Har ni provat nestles ersättning?

• vuxenmentrött
    Eva 763 skrev 2015-03-03 22:19:08 följande:

Hon är 3 månader. Ja det är svårt att veta hur mkt hon fått i sig när hon ammat innan och hur mkt etsättning man ska ge! Men borde hon inte släppa flaskan om hon är mätt och nöjd??

Okej ;) jo visst brukar dom göra det men inte alltid . Prova att avbryta o ta en paus o fortsätta sedan med det sista på flaskan . Är det 120 hon ska ha nu enligt Semper måtten? Jag hade nestle och om jag minns rätt så var det nog ca 120 runt 3 månader. Min minsta han är idag 1,5 år men honom minns jag så väl för han va glupsk , ville äta ofta och mycket. Ibland fick jag pausa o rapa honom och sedan fick han äta det som var kvar på flaskan. Hoppas att hon inte är allergisk så ni slipper tänka på allt som hör där till . Men annars så stå ut en månad till och amma så kanske det underlättar lite runt 4 månaders perioden när du kan ge henne lite smått av annat. Såg att någon hade skrivit att ge henne flaska på dagen. Eftersom du könner dig så trött o jag förstår dig verkligen så amma under natten o se om hon tar flaska på morgonen . Så kan du kanske låta pappan ta henne nån timme på förmiddagen så du får nån timmes sömn. Hoppas allt löser sig för dig för det är inte lätt med små barn ;) kram från en mamma till en annan .
  • vuxenmentrött
    Eva 763 skrev 2015-03-04 11:22:55 följande:
    Det jag tycker är svårt är ju att veta hur mkt jag ska ge henne! Då jag ska amma innan jag ger ersättning och sen kanske även efter...? Om hon kräver det. Min tanke var att hon skulle bli trött och nöjd efter ersättningen och somna, tidigare än nu. Men om jag ger ersättning och hon dessutom vill ligga vid bröstet så får hon i sig för mkt kanske?? Tycker att detta är så svårt!! Om man visste, att det snart skulle vända. Att hon somnade tidigare (än 00) så hade man stått ut! Hon gick upp dåligt ett tag, men igår var hon på "banan" igen. Gått upp ca 200 g på 10 dagar. Men som jag menade, då är det när jag ammat hela kvällarna. Då krävs det ju det om hon ska gå upp??
    Tycker att du inte ska amma henne den tiden du har tänkt att ge flaskan. Håll dig till flaskan den sena kvälls timmen då och låt hon äta det hon vill av flaskan och rapa henne sedan. Prova o ge henne lite till sedan direkt efter hon har rapat. Och vill hon inte det är hon mätt ;) spyr hon fortfarande av flaskan eller verkar det ha lagt sig?
  • vuxenmentrött
    Eva 763 skrev 2015-03-04 22:06:32 följande:

Jag vågar inte ge ersättning :( får köra på m amningen och ge ersättning om vi måste, om jag ska iväg t ex.

Absolut. Du gör det som är bra för dig o ditt barn ;)
Svar på tråden Livrädd för att ge ersättning