Inlägg från: Pastella |Visa alla inlägg
  • Pastella

Livrädd för att ge ersättning

Min äldsta är mjölkproteinallergiker, han var två månader när min man testade att ge honom ersättning och precis som du beskriver så kaskadkräktes han. Han låg i min famn och nästan satte sig upp av kramperna(han var alltså två månader och kunde inte sitta). Vi hade däremot problem med bröstmjölk också, han var torr som ett sandpapper och sprack i tjockisvecken. Althera fungerade utmärkt, var inte rädd för althera. Om det var magsjuka så är ju det över nu och är det mjölkprotein så fungerar althera. Se till så att ni har en napp med litet hål så det inte kommer för mycket samtidigt bara. Lycka till!

• Pastella
    Eva 763 skrev 2015-03-03 22:56:48 följande:
    Hmmm, torr över hela kroppen? Hon var väldigt torr om benen och i ansiktet ett tag! Men det kan dem bli ändå iof. Jo det är kanske så, att althera är "ofarlig" att ge, men jag har ngn spärr!!! Hade nog helst blivit inlagd och provat ge ersättning på barn hehe. Vi bor ca 30 min från sjukhuset.
    Ja torr över hela kroppen men främst bröstkorgen och ansiktet, men alla visar olika symptom och jag tycker absolut att din dotter visar tillräckligt för att ni skall köra mjölkfritt tills ni fått det utrett. Äter du mjölkfritt? Gör det och fortsätt amma tills du vågar testa nån flaska Althera, det är inte säkert att det löser alla sömnproblem men det kan ju va skönt att kunna få andas någon timma per dygn och umgås med andra barnet.
Svar på tråden Livrädd för att ge ersättning