• nozpa

Livrädd för att ge ersättning

Pumpa ut bröstmjölk och ge på flaska eller i kopp. Slipper ersättningen, och din man kan dela matandet. Kanske tycker hon bättre om att vara hos pappa också då.

Mitt första kräktes fontänspyor flera ggr/dag. Hon var för glups. Hon åt tills det var slut. Även om hon var mätt. Kräktes alltid!

Vilken flaska och vilken napp har ni använt vid matandet? Hur mycket ersättning har hon ätit?

Det kan vara så att hennes mage inte klarar av ersättningen utan måste vänjas långsamt.
    Fel flaska, fel napp osv.

• nozpa
    Eva 763 skrev 2015-03-04 15:10:20 följande:
    Jooo jag har ju en bärsjal. Minns inte hur man knöt den bara hehe. Nu har vi precis börjat m att ha henne i matstol, när vi äter. Det skulle ju funka när vi spelar med..

Det finns säkert andra sätt än etsättning - bara svårt att veta vad och hur man ska göra istället! :)
    Men pumpa ut din mjölk. Då behöver hon inte få ont av ersättningen, och du vet hur mycket hon får i sig.

Äter hon ofta under natten också?
  • nozpa
    Eva 763 skrev 2015-03-04 15:29:45 följande:
    Det har inte gått så bra att pumpa ut :( kommer inte mer än 50... Och då har jag hållt på ett tag!

Hon har vaknat rätt ofta de sista nätterna, men har slarvat m miniform och magmassagen - samt ätit ägg till frukost några dagar i rad! Men inatt vaknade hon vid 4 och 6.30. Somnade vid 22.30
    Jag hyrde en elektrisk från BB. Det går ganska så snabbt. Med min som jag hade köpt på apoteket tog det evigheter och kom inte något alls i princip.

Ni ger minifom? Det är väldigt vanligt att kräkas i samband med den. Har hon ont i magen så är sempermagdroppar ett bra tips! Kostar lite mer, men ganska dryg flaska. :)

Många hävdar även att minifom bara är placebo. Finns dom som säger samma om magdropparna också. Men magdropparna har fungerat på 3 av 3 barn här hemma.
  • nozpa
    Eva 763 skrev 2015-03-06 09:27:11 följande:

Pumpa funkar inte - är många som har problem/svårt att få till det har jag förstått. Annars hade många problem varit lösta här hemma!

Har du testat de elektriska som finns på BB?
  • nozpa
    Eva 763 skrev 2015-03-06 11:06:45 följande:
    Nej det har jag inte. Kan man hyra dem?
    Ja det kan man göra. Ring och kolla antningen med ditt BB, eller kolla med BVC eller amningshjälpen. Vilket du nu har närmast till hands att kontakta. Tror det kostade 15:-/dygnet eller så.
Svar på tråden Livrädd för att ge ersättning