• Anonym (Varför)

    Ny enorm pedofilhärva i England, över 300 barn inblandade, endast SR har vågat berätta om detta, övrig media tid är livrädda då det även denna gång pga rädsla för rasism. Är det rätt att inte berätta om denna nyhet?

    Länk kommer när jag hittar, nu försöker svensk media dölja detta. Endast SR P1 har än så länge vågat ta upp detta och att man i rapporten även undrar varför det är muslimer som är förövarna även denna gång. 

    Varför är denna nyhet så känslig för övrig media?

    Det intressanta med dessa fall är att polis och socialen i flera år varit medvetna om detta MEN man teg pga rädsla för rasism, nu säger man att man inte kommer begå samma misstag igen!?

    Här är det tidigare pedofilhärvan från 2014:


     Under 16 år kunde de pakistanska gängen fortsätta sina pedofilhärjningar med vita flickor som primära mål utan att myndigheterna ingrep, detta då de var rädda för att bli kallade rasister. Åtminstone 1 400 barn har drabbats.


    Muslimska ligor som ger sig på unga brittiska flickor har länge varit ett problem i Storbritannien. Just denna liga blev känd 2010 då fem pakistanier greps i Rotherham för sexuella övergrepp på minderåriga flickor. Vidare utredningar visade att tusentals barn var inblandade.


    En ny rapport från kommunstyrelsen i Rotherham kritiserar politikerna hårt som man menar har grovt misskött fallet. Det hela kunde fortgå då man fick order om att spela ned de etniska dimensionerna i fallet och inte yppa något om detta till allmänheten ? den politiska korrektheten handlingsförlamade således hela apparaten kring fallet så att det kunde fortgå.


    ?Flera ledamöter som intervjuats trodde att de genom att öppna upp för dessa frågor skulle kunna ?ge syre? till rasistiska perspektiv som kanske i sin tur lockar extrema politiska grupper och hotar sammanhållningen i samhället?, står det bland annat i rapporten.

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5948116




    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-04 19:12
    Sveriges Radio har gömt denna nyhet väl men jag har nu hittat den.
    Länken nedan, men fungerar inte den så lyssna på hela klippet P1-morgon 2015-03-04.

    2:05:55 in i klippet. Där man nu rullar upp en pedofilskandal som kan få politiska konsekvenser.

    sverigesradio.se/sida/avsnitt/511167
  • Svar på tråden Ny enorm pedofilhärva i England, över 300 barn inblandade, endast SR har vågat berätta om detta, övrig media tid är livrädda då det även denna gång pga rädsla för rasism. Är det rätt att inte berätta om denna nyhet?
  • Anonym (Varför)
    radwanska skrev 2015-03-04 09:58:37 följande:

    Muslimska ligor? Det tror jag vad jag vill om. Det är nog de som får skulden för vad andra högt uppsatta sysslar med.


    Och jag tror inte på dina konspirationsteorier.
  • Anonym (FL alltså..)

    Det här är så typiskt FL. Så fort nån skriver om nåt viktigt så börjar pöbeln att vända och vrida på ALLT. Istället för att diskutera frågan så ska TS ställas till svars för att han/hon MÅSTE ju vara rasist. Det viktiga försvinner för att istället angripa budbäraren. Så typisk Familjeliv. Har ni tråkigt lr?????

  • Anonym (Varför)
    Anonym (FL alltså..) skrev 2015-03-04 10:24:26 följande:

    Det här är så typiskt FL. Så fort nån skriver om nåt viktigt så börjar pöbeln att vända och vrida på ALLT. Istället för att diskutera frågan så ska TS ställas till svars för att han/hon MÅSTE ju vara rasist. Det viktiga försvinner för att istället angripa budbäraren. Så typisk Familjeliv. Har ni tråkigt lr?????


    Håller med, det är nästan som att socialarbetarnas rädsla att kallas rasister är befogad, i alla fall om det hade varit i Sverige.
  • Anonym (kim)
    Anonym (Varför) skrev 2015-03-04 10:08:51 följande:
    Nej det är inte min egen tolkning utan socialens egna utredning,

    Så här skriver Sveriges Radio om fallet 2014:

    Enligt rapporten påstår flera som avstått från att ingripa, att de varit rädda för att bli betraktade som rasister. De som pekades ut som ansvariga, och de till sist dömdes, var nämligen alla från Sydasien, främst Pakistan. ? Offren blev ofta anklagade för vad som hänt dem. Medan ingenting gjordes mot förövarna, säger Alexis Jay.

    Varför länken inte funkar vet jag inte, sök rubriken "Enorm pedofilskandal chockar Storbritannien" på Sveriges Radio.

    Provar igen sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5948116
    Ja, du behöver inte vara orolig, jag har läst trots att din länk inte fungerar.

    Jo, det är din tolkning - eller vinkling om du så vill - att media skulle vara rädda för att kallas rasister. Det finns en del av de som inte har ingripit av rädsla för att kallas rasister. Det är en helt annan sak än att fallet skulle tystas av media av rädsla för att kallas rasister. Vilka dessa är som inte ingripit vet vi inte heller till fullo.

    Du tolkar texten som Fan tolkar bibeln, vilket iofs inte är så förvånande. Din agenda  är ju uppenbar 
  • Anonym (kim)
    Anonym (FL alltså..) skrev 2015-03-04 10:24:26 följande:

    Det här är så typiskt FL. Så fort nån skriver om nåt viktigt så börjar pöbeln att vända och vrida på ALLT. Istället för att diskutera frågan så ska TS ställas till svars för att han/hon MÅSTE ju vara rasist. Det viktiga försvinner för att istället angripa budbäraren. Så typisk Familjeliv. Har ni tråkigt lr?????


    Det är sant att det är en hemsk sak och den ska självklart diskuteras. För det behöver man ha ett korrekt underlag och inte vinklat utifrån en rasistisk agenda.

    I sak är det rent ut sagt för jävligt att detta fått fortgå och att myndigheterna inte verkar ha ingripit. 
  • Anonym (Varför)
    Anonym (kim) skrev 2015-03-04 10:32:41 följande:
    Ja, du behöver inte vara orolig, jag har läst trots att din länk inte fungerar.

    Jo, det är din tolkning - eller vinkling om du så vill - att media skulle vara rädda för att kallas rasister. Det finns en del av de som inte har ingripit av rädsla för att kallas rasister. Det är en helt annan sak än att fallet skulle tystas av media av rädsla för att kallas rasister. Vilka dessa är som inte ingripit vet vi inte heller till fullo.

    Du tolkar texten som Fan tolkar bibeln, vilket iofs inte är så förvånande. Din agenda  är ju uppenbar 
    Det jag kritiserar är att svensk media förutom SR inte har vågat skriva om denna skandal ännu. Jag citerade SRs text.

    Men att prata om polisen i Ferguson USA har man inga problem med och tar upp det som en stor nyhet? England är ändå ett EU land och ganska nära Sverige..
  • Anonym (Varför)
    Anonym (kim) skrev 2015-03-04 10:35:59 följande:
    Det är sant att det är en hemsk sak och den ska självklart diskuteras. För det behöver man ha ett korrekt underlag och inte vinklat utifrån en rasistisk agenda.

    I sak är det rent ut sagt för jävligt att detta fått fortgå och att myndigheterna inte verkar ha ingripit. 
    Varför tror du Kim att svensk media inte har detta som en förstanyhet? Eller i alla fall en artikel om detta? Total tystnad??
  • Fodla

    Det är helt jävla galet naturligtvis. Det har gått för långt med värnandet om vissa grupper - när det går så långt att oskyldiga barn blir drabbade måste ju någon vakna..? Jag undrar även i mitt stilla sinne, om inte Yara-fallet har något med detta att göra..? Att skolan och soc inte vågade göra något, för att de hade kunnat bli kallade rasister om de hävdade att ett par som var svarthåriga och hade kommit till Sverige som flyktingar gjorde något fel..?

    Det var ett otäckt fall i Storbritannien också (kan leta efter en länk om någon frågar efter det), där ett par homosexuella män våldtog sina fosterbarn (pojkar) i åratal, med myndigheternas goda minne. Ingen fick ju ens antyda, att ett homosexuellt par skulle ha skaffat sig fosterbarn för att kunna våldta dem. Det skulle kunna skada andra homosexuella som ville ha fosterbarn/adoptera/skaffa barn på annat sätt yadayada - och då ansågs det bättre att offra pojkarna som bodde i den fosterfamiljen.

  • Anonym (kim)
    Anonym (Varför) skrev 2015-03-04 10:37:34 följande:
    Det jag kritiserar är att svensk media förutom SR inte har vågat skriva om denna skandal ännu. Jag citerade SRs text.

    Men att prata om polisen i Ferguson USA har man inga problem med och tar upp det som en stor nyhet? England är ändå ett EU land och ganska nära Sverige..
    Har de sagt att de inte vågar eller är det vad du tror?

    Jag tror att du tänkt såhär: "Va? Svenska tidningar har inte skrivit om det här. Enligt SR:s artikel fick den här härvan pågå eftersom myndigheterna i England var rädda för de hemska muslimerna och var rädda för repressalier från de farliga muslimerna och att bli kallade rasister. Därför är det såklart också därför som svensk media inte tar upp detta, de är rädda för att bli kallade rasister"

    Det är alltså din tolkning att de är rädda eller hur?
  • Fodla
    Anonym (kim) skrev 2015-03-04 09:11:07 följande:
    Det är inte myndigheternas rädsla för att DE skulle kallas rasister det handlar om utan rädslan för vad det skulle utlösa för reaktioner i samhället bland rasister. De är en viss skillnad.
    ...då är det bättre att offra barnen alltså? Låta övergreppen fortsätta.
Svar på tråden Ny enorm pedofilhärva i England, över 300 barn inblandade, endast SR har vågat berätta om detta, övrig media tid är livrädda då det även denna gång pga rädsla för rasism. Är det rätt att inte berätta om denna nyhet?