• Nenne666

Så förbannat trött på allt jämställdhetssnack!

Anonym (Irriterad) skrev 2015-03-04 12:45:24 följande:
    Man kan klara sig med att "bara" arbeta 75%, många av mina vänner gör det och det går. Det är ju så som alla vet att kvinnorna drar det tyngsta lasset hemma så de allra flesta skulle nog tycka att arbetsbördan lättade om de kunde arbeta mindre. Det är synd att pengar ska vara så avgörande i denna fråga, istället blir det väl att ensamstående arbetar slut på sig och då kommer det kostnader för sjukskrivning och sjukvård etc.

Sedan hur det ska bli jämställt på hemmaplan med arbetet där, det får ju varje familj ta ansvar för att lösa, inget politiker ska lägga sig i.
    Men förstod du inte föregående talare. Det handlar om möjligheten att få arbeta 100%, tex om något oförutsett inträffar såsom skilsmässa/ död osv. Och då gafflar du om att du känner folk som klarar sig på att arbeta 75%. Öh,va?
  • Nenne666
    Anonym (Irriterad) skrev 2015-03-04 13:31:37 följande:
    Så du menar att man ska sitta hemma och glo bara för att man inte jobbar heltid?

Present som kostar 30-40:- har nog även en deltidsarbetande råd med. Det finns ingen anledning att överdriva. 

"man" är för mig min kompis om lever ensam med sin son, hon har jobbat 75% länge, hon är väl duktig på att spara och placera då, för de äter inte makroner varje dag. En annan familj där bara hon i familjen jobbar, 75%, hennes man har varit arbetslös i 8 år och har ingen inkomst nu. De har hus och det verkar funka.
    Mm. Det finns massor av folk som överlever svält också. Vad vill du ha sagt?
Svar på tråden Så förbannat trött på allt jämställdhetssnack!