Inlägg från: SpanskaFlugan |Visa alla inlägg
  • SpanskaFlugan

Så förbannat trött på allt jämställdhetssnack!

Anonym (Irriterad) skrev 2015-03-04 10:01:57 följande:

LO ordförande Karl-Petter sitter i morgonsoffan och pratar om hur synd det är om kvinnor som inte får jobba heltid, för enligt honom vill alla kvinnor göra det. Jobbar män heltid ska kvinnorna också göra det bla, bla, bla.....Det klassiska jämställdhets(skit)snacket.

Jag blir så irriterad på att han inte kan fatta att en del kvinnor väljer själva att jobba halvtid för att de vill. Många kvinnor vill ha mer tid till familj och hem. Alla mammor vill inte ut och jobba heltid så fort barnet är 1 år.

Jag har själv valt att jobba halvtid för att jag ville ha mer tid till mina barn, har också vänner som gjort samma val.

Om han bara kunde lägga ner sitt skitsnack, saker som han inte har en aning om.

Rent spontant tror jag han har bättre koll än dig med din anekdotiska bevisföring.... Du och dina vänner representerar långt ifrån Sveriges alla kvinnor. Ni är inte ens en statistisk säker kontrollgrupp.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (Irriterad) skrev 2015-03-04 15:55:06 följande:

Sossar har inte koll på någonting.

Ok, det är på den nivån du vill ha debatten, typ Aftonbladets kommentarsfält en fredagkväll... Men ha så roligt då med dina förutfattade åsikter...
Svar på tråden Så förbannat trött på allt jämställdhetssnack!