• Mila76

Så förbannat trött på allt jämställdhetssnack!

Anonym (Hmmmm) skrev 2015-03-12 09:48:02 följande:
    Min man känner sig manlig utan att ha en hemmafru. Det är bara osäkra män som måste vara ensam försörjare för att känna sig manliga.
    Antagligen sådana med psykiska problem, tänker jag.
  • Mila76
    manmanne skrev 2015-03-12 10:01:16 följande:
    Du kan lätt testa. Mår du dåligt av att någon annan mår bra, då har du psykiska problem, och det är ju precis det som gäller här.
    Det verkar vara din problematik. 
    Då kvinnor tar sig fram och börjar må bättre, då mår du sämre och ger dig ut på ett digitalt korståg för att kräkas på utvecklingen. 
  • Mila76
    manmanne skrev 2015-03-12 10:26:21 följande:
    Kvinnor mår inte bättre av feminismen. De mår sämre än någonsin nu har jag för mig, men lite rätt har du i att jag är på digitalt korståg. Feminismen får mig att vilja spy. Inget att hålla inne med. Hjärta
    Saker du har för dig verkar inte ha mycket med verkligheten att göra. 
  • Mila76
    manmanne skrev 2015-03-12 11:14:20 följande:
    Något speciellt i åtanke, eller kändes det bara bra att skriva sådär?
    Det applicerar på var och ett av dina inlägg. 
  • Mila76
    Anonym (Hmmmm) skrev 2015-03-12 12:12:31 följande:
    Det kan vara bra att veta att långt ifrån alla som kallar sig feminister röstar på F!. Jag röstar inte på det partiet till exempel och det finns många feminister på högerkanten som aldrig heller skulle komma på tanken.
    Jag röstade heller inte på F!. 
    Inte för att jag på något sätt håller med om demoniseringen de utsätts för, utan för att ett annat parti bättre motsvarar helheten i mina viktigaste frågor. 
  • Mila76
    manmanne skrev 2015-03-12 13:13:31 följande:
    Är en del deltidsanställda kvinnor inte serveras ett heltidsjobb är mitt fel.... för att jag är en man?
    Ah, du ser. 
    Det är inte det att du tror att de är frivilligt deltidsarbetande, det är det att du anser att de kräver för mycket. 

Så småaktigt. 
  • Mila76
    manmanne skrev 2015-03-12 13:37:30 följande:
    Du skall inte ha rätten att tvinga en firma till att anställa dig. Det är det närmaste du kan komma, om du vill fabricera mina åsikter.

Det är heller inte det saken gäller. 

Det gäller att kvinnor och män i lika mån ska ha rätt till heltidsanställning. 

• Mila76
    manmanne skrev 2015-03-12 13:48:27 följande:
    I fall en kvinna, (eller MAN! Förstår inte varför man alltid skall särbehandla och fjäska för enbart kvinnor) vill ha heltid men bara erbjuds deltid, så är det företaget som anser att hon kräver för mycket. Inte jag. De kanske kan hitta någon annan som faktiskt vill jobba deltid vilket bättre stämmer med deras behov?

Lär dig lite marknads-ekonomi.
    Varför är det då okej tycker du att särbehandla och fjäska för män genom att urskillningslöst ge dem heltid bara för att de vill ha det? 
Svar på tråden Så förbannat trött på allt jämställdhetssnack!