Ofostrig graviditet
Hej!! Jag har tydligen ofostrig graviditet. Är i vecka 6 men inget embryo syndes till på vul. Ska på återkoll om 2 veckor för o kolla igen. Men de borde väl ha synas nu?
Hej!! Jag har tydligen ofostrig graviditet. Är i vecka 6 men inget embryo syndes till på vul. Ska på återkoll om 2 veckor för o kolla igen. Men de borde väl ha synas nu?
Hej! Jag var på ul ogår v.9+2 och det syntes nada.. Dom tror alltså på ofostrig graviditet.. Att kroppen varit gravid men att det aldrig har funnits något foster.. Har fått akut tid idag på kvinnokliniken för att bekräfta MA och få hjälp att stöta bort graviditeten.. Känns helt tomt i både kroppen och hjärtat..
Hej! När jag var i v. 7 så gjorde jag ett vaginalt ultraljud och då syntes inget foster, fick komma tillbaka 3 veckor senare och där fanns det..nu är jag i v. 31 och har BF 10 maj. Tappa inte hoppet, dom trodde detsamma om mig i början!.. :)
Lider med dig Monsan!!!! Så hemskt att man måste hjälpa till att avsluta! Hoppas du får bra stöd på kvinnokliniken! Kramar om. <3
Hej! När jag var i v. 7 så gjorde jag ett vaginalt ultraljud och då syntes inget foster, fick komma tillbaka 3 veckor senare och där fanns det..nu är jag i v. 31 och har BF 10 maj. Tappa inte hoppet, dom trodde detsamma om mig i början!.. :)
Lider med dig Monsan!!!! Så hemskt att man måste hjälpa till att avsluta! Hoppas du får bra stöd på kvinnokliniken! Kramar om. <3
När jag var i vecka 6 såg vi bara en gulesäck, som en rund ring på skärmen.
Nu är jag i vecka 24 och väntar en pojke!
Detta är lite off topic men ett tips. När jag hade fått reda på att jag har ofostrig graviditet frågade jag om jag kunde göra nåt för att skynda på att det stöttes ut. Var livrädd för skrapning, bara ordet...
Nej sa de. Men så tänkte hag vad som kan få livmodern att dra ihop sig. Ja, ni fattar nog. Och det funkade. Efter 10 minuter började det forsa ut blod och dagen efter kom klumpen. Slapp piller och skrapning.
Tack så mkt.. Vi fick ett jätte varmt omhändertagande på kk och dom frågade även om jag ville genomgå behandlingen där, men jag valde att åka hem.. Nu är det bara att invänta missfallet och sen ta en dag i taget tills mensen kommer tillbaka.. Känner mig ledsen och tom, men även starkare än tidigare.. Det här ska inte få bryta mig.. Nu tar vi nya steg mot ett plus.. Hur går det för dig?
Jag har precis tagit mina cytotec tabletter och förbereder mig nu för en dag med smärta.. Hoppas det går bra och att jag slipper skrapning om 12 dagar då jag har återbesök och att mensen kommer igång som den ska snabbt.. Har nämligen läst om dom som gått igenom ev MA hemma och ändå behövt skrapning..
Nu kör vi positiva tackar och hoppas på en januari bebis.. : )..
Blödningen kom igång efter 3 timmar och jag kände inte av det så mkt pga allt smärtstillande man åt.. Jag blöder inte speciellt mkt nu heller så har vi tur kanske man kan få sig en december bebis..:).. Hur får det för er?