• Anonym (J)

Varför blir man så fruktansvärt kåt när man är bakis?

Man borde ju bli som kåtast när man känner sig stark? Jag är man.

• Svar på tråden Varför blir man så fruktansvärt kåt när man är bakis?
  • Dr Nail

Jag vet faktiskt inte. Men jag har också märkt det, MEN aldrig när man är bakis på riktigt. Bara när man är lite småbakis.

• Sensitiveguy

Fullständigt felaktigt påstående, om du frågar mig. Snarare fyllan som sätter igång kåthormonerna.

• Pussan

Håller med de två första inläggen. Kan vakna på lördag- söndagmorgonen och känna mig halvgroggy och samtidigt längta intensivt efter en riktig påsättning. Inte sällan får jag den också efter lite händer under täcket. 

• Pussan

TIllägg: Morgonknullen är väl de allra skönaste? Fullständigt avkopplad utan stora illusioner, bara ligga och jucka lugnt o skönt i sängvärmen

• Liten till

Jag tänker att när vi är bakfulla funkar bara de mest primitiva delarna av hjärnan

Äta, dricka, fortplanta sig, sova

jag kan ha fel men så funkar jag

• Anonym (J)
    Pussan skrev 2015-03-04 22:24:42 följande:

Håller med de två första inläggen. Kan vakna på lördag- söndagmorgonen och känna mig halvgroggy och samtidigt längta intensivt efter en riktig påsättning. Inte sällan får jag den också efter lite händer under täcket. 

Och du är kvinna? Trodde det bara var män som kände så.
  • Anonym (J)
    Sensitiveguy skrev 2015-03-04 19:35:24 följande:

Fullständigt felaktigt påstående, om du frågar mig. Snarare fyllan som sätter igång kåthormonerna.

Tvärtom för mig. När jag har druckit så känner jag visserligen för kvinnligt sällskap, men jag är inte kåtare än vanligt.
  • djkals

Eftersom att kroppen har fullt upp med att bryta ner alkoholen prioriteras inte reglering av hormon --> bakiskåt

• Anonym (J)
    djkals skrev 2015-03-04 22:49:37 följande:

Eftersom att kroppen har fullt upp med att bryta ner alkoholen prioriteras inte reglering av hormon --> bakiskåt

Nånting kemiskt måste det vara.
  • Anonym (Jess)

En kille jag hade en gång i tiden påstod att det var för att kroppen kände sig döende och ville föröka sig innan det är för sent ;) jag blir också riktigt bakiskåt om jag är lite lagom bakis. Men har ju haft bakfyllor from hell då jag typ vill krypa ur mitt skinn och dö, då är inte sex på tapeten...

• Dr Nail
    Anonym (Jess) skrev 2015-03-04 23:14:22 följande:

En kille jag hade en gång i tiden påstod att det var för att kroppen kände sig döende och ville föröka sig innan det är för sent ;) jag blir också riktigt bakiskåt om jag är lite lagom bakis. Men har ju haft bakfyllor from hell då jag typ vill krypa ur mitt skinn och dö, då är inte sex på tapeten...

Den teorin är bäst hittills och blir min nya favorit. Jag gillar Alien-känslan i den. Kill it before it breeds!!!

Men visst, vaknar man med en sån där härlig kallsvettig baksmälla när det känns som att man ligger på sin dödsbädd, då är sex (och typ allt annat förutom vatten) det sista man tänker på.
  • Sensitiveguy
    Anonym (J) skrev 2015-03-04 22:48:47 följande:

Tvärtom för mig. När jag har druckit så känner jag visserligen för kvinnligt sällskap, men jag är inte kåtare än vanligt.

Är inte jag heller om man med full avser att vara riktigt redlös.
  • djkals
    Anonym (Jess) skrev 2015-03-04 23:14:22 följande:

Haha kul teori :D

Det som händer kemiskt är att enzymet som reglerar testosteronhalten är samma enzym som bryter ner alkoholen och eftersom att alkohol är gift så prioriteras det. Testosteronhalten ökar vilket i sin tur gör en kåt. Det händer även när man är full :)
  • Anonym (Tjejen)

Åh bakfylleknullen är helt klart de bästa. Även om man har lite ont i huvet tom....ibland tycker jag dessutom att de hjälper mot bakfyllan.

• taquine

Inte läst tråden, men endorfinerna hjälper ju en att må bättre, bra sex är den bästa medicinen ;)

Goodness me
  • pojken81
    Pussan skrev 2015-03-04 22:24:42 följande:

Jag håller med! Är som kåtast när jag är bakis..
  • Anonym (Medicinmannen)

Hormonerna kommer lite i olag.......inte så konstigt kanske

Svar på tråden Varför blir man så fruktansvärt kåt när man är bakis?