• Solklart100

Ni med äldre män?

Sedan sommaren/hösten förra året har jag träffat en man regelbundet, just for fun, fram till för någon helg sedan. Han är 44 och jag är 24.

Det har verkligen inte varit några hard feelings utan vi har haft fina stunder tillsammans, umgåtts och trivts i varandras sällskap. Men nu vill han inte träffas mer om vi inte utvecklar det vi har till ett förhållande, han tycker om mig för mycket för det och känner att han vill ta det ett steg längre.. Jag tycker om honom väldigt mycket också och skulle kunna tänka mig att ha ett förhållande med honom.. Men på något sätt känns det så jäkla fel när han är så mycket äldre.

Hur ser folk egentligen på ett sånt här förhållande? (Jag vet ju hur jag själv kanske varit negativt inställd till det innan jag hamnade i denna situationen själv..)

Kommer man märka av ålderskillnaden mer om man tar det steget till ett förhållande? (Som det är nu så blir det aldrig några krockar)

Jag vill ha alla tankar om åsikter om detta!!

• Svar på tråden Ni med äldre män?
  • vuxenmentrött

Jag tycker 20 år är mycket. Han hade kunnat vara din pappa. Men 10 år emellan är helt okej tycker jag. Där går gränsen , men det är min åsikt.

• Anonym (Bella)

Tycker också att 20 år är för mycket, även tio år är för mycket för mig.
    Jag trivs bäst med jämnåriga.

När jag var yngre hade jag ett par förhållanden med äldre, den äldsta 13 år äldre.
    Idag lever jag med en fem år yngre man.

Är 50 år. (Och då skulle "din" gubbe vara 70 om du var jag. Hur lockande låter det?)

• audio

20 skillnad är ingenting, så var det mellan mina farföräldrar.
    Är 40 tycker att även 65 är ok i vissa fall, oftast inte, beror helt på.

(Meddelanden undanbedes!) Haha

• Solklart100

Det är lite så jag tänkt också, att även om glappet är stort nu så är det ju ändå inte något man tänker på så.. Men när vi blir äldre så kanske det märks mer!

Tillexempel när han går i pension, då får han vänta 20år innan jag gör det.. Blir inte så mycket tid tillsammans då innan någon ramlar av pinn om han ens lever då.

Det är svårt att tänka framåt när man trivs så bra i nuet :-/

• audio
    Solklart100 skrev 2015-03-04 20:14:06 följande:

Det är lite så jag tänkt också, att även om glappet är stort nu så är det ju ändå inte något man tänker på så.. Men när vi blir äldre så kanske det märks mer!

Tillexempel när han går i pension, då får han vänta 20år innan jag gör det.. Blir inte så mycket tid tillsammans då innan någon ramlar av pinn om han ens lever då.

Det är svårt att tänka framåt när man trivs så bra i nuet :-/

Det är bara att köra på, han är fortfarande ung och kan få upp den vilket kan vara lite knepigare med äldre män. Man får ta ställning till saker och ting när det närmar sig dom frågorna.
  • Solklart100

Tack för ditt svar audio.

Att få upp den är sannerligen inget problem i dagsläget iallafall.. ;)

Jag får helt enkelt fundera vidare på detta.. Tror min familj skulle säga upp kontakten med mig om de fick veta.

• Saile

Jag lever med en 19 år äldre man! Vi har barn ihop. Ser inget fel alls i detta :)

• Anonym (Tjej)
    Solklart100 skrev 2015-03-04 20:46:19 följande:

Tack för ditt svar audio.

Att få upp den är sannerligen inget problem i dagsläget iallafall.. ;)

Jag får helt enkelt fundera vidare på detta.. Tror min familj skulle säga upp kontakten med mig om de fick veta.

Det beror helt på hur ni är som personer. Jag tycker att ni kan ta en risk och testa - funkar det inte så är det ju bara att göra slut. Och upptäcker du om 10 år att han känns för gammal då - gör slut. Ni är ju inte fast vid varandra för alltid för att ni inleder ett förhållande Solig
    Dåligt av din familj tycker jag, men märks det hur mycket äldre han är? Rent utseende/beteendemässigt? Annars kan ni ju låta bli att nämna hans ålder tills de lärt känna honom så funkar det kanske bättre?

Min sambos lillasyster är 22 och blev nyss ihop med en man som är 38 och det funkar hur bra som helst, de har samma intressen, han är väldigt omtänksam och hänsynstagande till henne och alla som var misstänksamma i början har ändrat sig och nu är han en självklar del av familjen. Trots att det är hennes första relation och han har varit gift tidigare.

• Mascaraklumpar

Jag och min man firar vår 10-årsdag nästa månad. Det är 18 års åldersskillnad mellan oss. Hittills har det inte märkts, blir det ett problem i framtiden så får vi ta det då helt enkelt.

• Solklart100

Vad kul att höra från er som har positiva erfarenheter! Hur upplever ni att det var i början när man träffar andra? (Tex hans vänner/familj..)

Alltså utseendemässigt så syns det ju helt klart skillnad, men han är mån om sitt utseende och tränar endel så han är fräsch för att vara 44. De flesta tror att han är yngre (enl honom själv och även mig när vi träffades..) jag har alltid umgåtts med äldre, både vänner och haft äldre pojkvänner men då har det rört sig om 5-10år. Detta var inte planerat.

Min familj är väldigt trångsynt med ganska mycket som skiljer sig från det "normala", vad det nu är. De har öppet sagt till mig tidigare att de tycker att det är äckligt med sånt stor åldersglapp, på gräns till pedofili och de har ingen förståelse för hur man kan vilja leva i ett sånt förhållande.

Svar på tråden Ni med äldre män?