• Borgqvist

Hjälp att reda ut min pappas ekonomi

Det är såhär, min pappa blev inlagd för op den 23:e feb. Det gick inte som det skulle och han ligger nu i respirator utan en tidsuppfattning på när och om han kommer vakna!

Vad gör jag som dotter? Alla hans räkningar? Har inte tillgång till hans konto!

Hur får jag honom sjukskriven? Just nu står han som arbetssökande. Finns det någon som varit med om något liknade?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Hjälp att reda ut min pappas ekonomi
  • elmadumle

Oj, jag vet inte hur du ska göra, vet ingen på sjukhuset? ring försäkingskassan? banken? hur som så hoppas jag det går vägen med allt. All styrka till dig nu.

• Ms H

Jag gissar att hans bank kan hjälpa dig om du tar med ett läkarintyg om hans tillstånd.

• Kjell2
    Borgqvist skrev 2015-03-04 19:55:59 följande:

Det är såhär, min pappa blev inlagd för op den 23:e feb. Det gick inte som det skulle och han ligger nu i respirator utan en tidsuppfattning på när och om han kommer vakna!

Vad gör jag som dotter? Alla hans räkningar? Har inte tillgång till hans konto!

Hur får jag honom sjukskriven? Just nu står han som arbetssökande. Finns det någon som varit med om något liknade?

Tacksam för svar.

Sjukhuset brukar ha person som kan hjälpa kring det praktiska, kurator t ex.

Det hela går att lösa. Finns det akuta räkningar, ring och förklara läget. Ta ett snack med bank och fk också. Troligtvis kan du, eller någon annan,  bli förmyndare och på det viset få tillgång till konton och rätten att sköta det praktiska.
Svar på tråden Hjälp att reda ut min pappas ekonomi