Inlägg från: Honeygirl |Visa alla inlägg
  • Honeygirl

Migrationssverket

Hej Alla!

Hoppas någon vet eller varit med om detta så jag kan få svar på min fråga.

Jag har precis skickat webbansökan till migrationssverket angående uppehålltillstånd men jag glömde spara ansökan.

Tror ni att om jag begär en kopia av det kommer migrationssverket skicka den till mig?

• Svar på tråden Migrationssverket
  • Honeygirl

Det stod ingenstans att jag måste skriva ut den och undertecka!

Jag vill ha en kopia för de vill ha den när man går på intervju

• Honeygirl

Jag har skickat ansökan om uppehålltillstånd för min kille och jag har fullmakt så jag får förträda honom. Men jag glömde spara webbansökan när jag skickade in den.

• Honeygirl

För innan jag skulle skicka in ansökan så stod den skriv ut den och ta med den på intervju. Och jag har hört flera som säger att man ska ta med sig den.

• Honeygirl

Jag har skickat en webbansökan, för att skicka webbansökan så ska man registrera sig. Då får man ett användernamn och lösenord man loggar in och så besvarar man på frågerna som finns där. Vi har bifogat våra dokument asså vi har scannat dem

• Honeygirl

Ska jag be dem skicka en kopia på min ansökan då så skriver jag under o skickar den till dem.

• Honeygirl

Så du menar att man skickar en webbansökan skriver ut papperkopian undertecknar och skickar den per post?

• Honeygirl

Jahaa okej. Jag var inte medveten om det då. Jag ska kontakta migrationssverket imorgon så ska jag be de skicka kopian eller orginalen på ansökan så jag får skriva under den.

• Honeygirl

Hej Idag ringde jag till migrationssverket och bad om att skicka min webbansökan som jag gjorde.

De sa att man inte behöver göra det när man gör en webbansöka angående uppehålltillstånd.

Man ska bara skriva ut webbansökan skriva under och skicka till migrationssverket om man söker om svenskmedborgarsbap.

Svar på tråden Migrationssverket