• miss nancy

Reskassa till Turkiet

Funderar om jag ska boka hotell med frukost eller allinclusive i 2 veckor till Turkiet Side med 2 barn 12 och 6 år.

Hur mycket pengar går åt enbart på mat och dryck?Lunch lite enklare, typ toast i bland. Lönar det sig att ta allinclusive i stället?

• Svar på tråden Reskassa till Turkiet
  • vuxenmentrött
    miss nancy skrev 2015-03-05 14:46:56 följande:

Funderar om jag ska boka hotell med frukost eller allinclusive i 2 veckor till Turkiet Side med 2 barn 12 och 6 år.

Hur mycket pengar går åt enbart på mat och dryck?Lunch lite enklare, typ toast i bland. Lönar det sig att ta allinclusive i stället?

Jag tycker all inclusive är bästa. Ungarna kan hämta obegränsat och så även du av mat och dryck. Glass , toast lunch allt finns ju.
  • Griseknoen35

Lönar sig oftast att ta all-inclusive. Mat är ofta dyrt speciellt på turiststråken. Vi ska dit i sommar och har bokat all-inklusive men planerar att ta med oss 6000 till mat och shopping utanför hotellet. Sist vi va på all-inclusive så gick det åt 2000 på en utflykt med lunch,glass och souvenirer till barnen. Det bra med all in är att man kan välja annars rekommenderar jag halv pension där ofta frukost och middag ingår så kan man äta lunch borta från hotellet. Är det riktigt varmt så äter man inte så mycket heller.

Svar på tråden Reskassa till Turkiet