• LillaE

Ersättning pulver

Har alltid kört med ersättning till min dotter då min mjölk precis som din inte är räcker till.

Körde tetra de första veckorna gick över på pulver ersättning ganska snabbt då det är mer ekonomiskt.

Jag gör klart flaskorna hon ska äta på natten redan på kvällen blandar pulvret i det kalla vattnet ställer i kylen. Så på natten är det bara att gå upp och mikra ersättningen. Funkar bäst för oss och då slipper man vakna till så mycket. Som jag tyckte att man gjorde när man skulle måtta under nattetid!

• LillaE

Var inskrivna på neo 2 månader med vår flicka så träffade rätt många olika läkare. Har man egen brunn ska vattnet kokas annars är det som andra skrivit bara en rekommendation. Det har jag fått sagt till mig! Nu kokade jag första veckorna efter vi kom hem iallafall men det är något jag inte gör längre! Men när jag kokade vattnet stod det i en tillbringare med lock i kylen efter att det fått svalna! Kokade nytt vatten till varje dag!

• LillaE

Vi hade NAN, det var det dom hade i ersättningsväg på neonatalen där vi låg. Vi hade sådana problem med vår flickas mage, hon var ledsen och hon hade fruktansvärda gaser. När hon var 2 månader gammal fick jag nog. Hon kunde inte bajsa fick råd att massera magen prova magdroppar ha i olja i ersättningen och att reta med termometern. Hon bajsade alltså stenhårda korvar och grät i panik när hon skulle till att bajsa. Jag bytte ersättning till semper trots att neo och bvc talade för att jag skulle ge det lite tid. Semper skulle tydligen vara hårdare för magen. Ångrar så att jag lyssnade och inte bytte så fort magen började krångla! Av sempers ersättning mår hon bra i magen och inga korvar mer utan som det ska vara! Och sen vi bytte märke så bajsar hon varje dag och är glad! :)

Svar på tråden Ersättning pulver