Inlägg från: Brunflotjejen |Visa alla inlägg
  • Brunflotjejen

Sertralin

Jag började den 1 december med 25 mg och har sakta men säkert trappat upp och landade på nuvarande dos, 100 mg, i slutet på januari.

Jag har sen några veckor känt en förbättring, det tar tid och jag är övertygad om att det kommer att bli bättre om ytterligare några veckor/månader.

Medicin var min räddning även om det var tufft första månaden med ökade besvär och ruggig ångest....

• Brunflotjejen

Japp, för mig tog det en månad innan det vände. Har dock kvar en del ångest men nu är den hanterbar. Jag känner mig positiv till saker i livet vilket jag inte gjort på länge och jag kan skratta.

Dock har jag blivit lite likgiltig inför saker som jag tidigare haft som jobbiga måsten (städa, tvätta, diska, passa tider etc). Men det är ganska skönt att ha blivit avslappnad så pass för då kan jag fokusera på att jobba med mig själv och lägga fokus där. Jag träffar även en ipt-terapeut.

• Brunflotjejen

Jo jag har haft kortare dippar på några dagar vid upptrappning men inte på långa vägar som vid medicinstart!

Hoppas du blir bättre snart, jag misstänker att jag måste upp lite till i dos innan jag hittat rätt.... Jag prövade ett kort tag att komplettera med Mirtazapin för sömnens skull men det blev katastrof så den fick jag sätta ut! +4 kg på mindre än en vecka, snacka om ångesttrigger....

Svar på tråden Sertralin