Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Behöver snabbt svar! Växelvis boende, ena föräldern inlagd på sjukhus?

Jag och barnens pappa har delad vårdnad och växelvis boende varannan vecka. Imorgon är det min tur att hämta barnen och min vecka inleds. Nu är det dock så att jag fått åka in akut till sjukhuset och blivit inlagd, och kommer således inte kunna hämta dom hur gärna jag än vill.
    Är det mitt ansvar att ordna någon annan som tar barnen? (Jag har ingen)
    Pappan vägrar att ha dom eftersom det är "min" vecka.

Jag tycker ju att det är rimligt att det faller på hans ansvar eftersom han är den andra vårdnadshavaren. Annars måste jag ju försöka ta mig härifrån hur dålig jag än är.

Vill gärna ha någon typ av källa.

• Svar på tråden Behöver snabbt svar! Växelvis boende, ena föräldern inlagd på sjukhus?
  • Anonym (Mia)

Att han är en idiot är lite anledningen till att vi inte längre lever ihop...

Han har nu förklarat att han lämnar barnen på dagis och fritids som vanligt imorgon bitti sen ska han ha sin mobil avstängd över helgen. Hur jag löser det med barnen är mitt problem och mitt ansvar... Så jag har inte så mycket annat till val än att checka ut och åka hem imorgon, sen får jag väl åka tillbaka hit när det är "hans" vecka igen.

• Anonym (Mia)

Det är förlossningsavdelningen jag fått åka till akut och är alltså inlagd på kvinnokliniken nu på grund av komplikationer. Så det är inte så att jag KAN lämna nu och komma tillbaka om en vecka, men jag måste ju ta hand om mina barn.

• Anonym (Mia)

Tack för alla svar, jag ska ringa till soc imorgon och höra vad de säger men känner att om ingen som barnen känner kan hjälpa till, helst pappan, så får jag faktiskt åka hem själv och ta hand om dom. Hellre det än främlingar på jourhem... Men helst önskar jag ju att deras pappa kunde ta sig samman och ställa upp. Han är annars en bra och ansvarsfull förälder under den tiden han har barnen, bara väldigt ovillig att skjuta på sitt ungkarlsliv några dagar om han inte har något konkret att "tjäna" på det.

Pappan till det nya barnet är inte samma och vi bor inte tillsammans, han har tyvärr inte varken möjlighet eller den typen av relation med mina äldre barn att han kan ta dom.

Svar på tråden Behöver snabbt svar! Växelvis boende, ena föräldern inlagd på sjukhus?