Inlägg från: Anonym (föräldraskap är livslångt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (föräldraskap är livslångt)

Behöver snabbt svar! Växelvis boende, ena föräldern inlagd på sjukhus?

Han borde göra det för sina barn, inte för dig men för era barn. Självklart vill de helst vara med pappa om mamma är sjuk. Bara ursäkten att det inte är hans vecka räcker inte. Vad har han för verklig ursäkt.

Anonym (Mia) skrev 2015-03-05 20:27:34 följande:

Att han är en idiot är lite anledningen till att vi inte längre lever ihop...

Han har nu förklarat att han lämnar barnen på dagis och fritids som vanligt imorgon bitti sen ska han ha sin mobil avstängd över helgen. Hur jag löser det med barnen är mitt problem och mitt ansvar... Så jag har inte så mycket annat till val än att checka ut och åka hem imorgon, sen får jag väl åka tillbaka hit när det är "hans" vecka igen.

Självklart ska han ställa upp dom förälder, men bad är det föe akut sjuksom du har som gör att du kan lämna sjukhset och komma tillbaks en vecka senare.

Märkligt att inte TS rapporterar hur det går. Allt slutar i spekulatinoer. Kan det vara så att pappa ett känner sig lite blåst och svartsjuk och därför först svarar nekande om barnen. Innerst inne kommer han nog att ta hand om sina barn om det kräbs av honom. Men att hans exfru är beroende av honom när hon håller på och startar ny familj måste vara irriterande.. Pappa 2 är inte inspelad på barnen, kommer han ta hand om sitt barn när det behövs.

Folk ställer till dét för sig eller ställer de till med trolltrådar?

SHB skrev 2015-03-07 12:49:23 följande:

Det där var väl en onödig kommentar !!!

Tycker det var en ganska naturlig kommentar man undrar lite när man anklagar mannen för egoism.
    fluu skrev 2015-03-07 16:37:22 följande:

Skamma inte ts!

Vilken situation du har hamnat i! Hade jag varit du så hade jag ringt soc direkt för att ligga steget före, kanske de kan hjälpa till att prata vett i pappan. När du väl hämtat dig så skulle jag försöka få hela vårdnaden om barnen...

Men varför ska alltid samhället och soc. fixa. TS måste veta vad hon gjorde när hon blev gravid och att det händer att man behöver hjälp pga komplikationer.

Men varför har TS slutat att breda oss ? Troll?
    mammalovis skrev 2015-03-07 17:18:06 följande:

Kanske för att hon helt enkelt har blivit inlagd på sjukhuset och inte får ha mobilen på?

Idag brukar alla ha mobilen på även på sjukhus. Det är tillåtet numera
    Houdini skrev 2015-03-07 19:27:50 följande:

Beror helt vilken avdelning du ligger på och om du har någon utrustning kopplad på dig.

Tex är telefoner och datorer helt förbjudna på hjärtavdelningar då de kan störa utrustningen.

och där min man får behandling får han ha datorn igång och använda sjukhusets wifi men telefonen får inte användas.

TS kunde skriva trådstart som inlagd, och vi pratar Kvinnoklinik.

Jag tycker självklart att barnens pappa ska ta hand om sina barn i detta läget. Tycker bara att innan man blir gravid med någon annan ska mycket funka bättre. Men inte mitt liv.
Svar på tråden Behöver snabbt svar! Växelvis boende, ena föräldern inlagd på sjukhus?