Inlägg från: Anonym (Ambivalent) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ambivalent)

Behöver snabbt svar! Växelvis boende, ena föräldern inlagd på sjukhus?

Anonym (Mia) skrev 2015-03-05 21:53:58 följande:

Tack för alla svar, jag ska ringa till soc imorgon och höra vad de säger men känner att om ingen som barnen känner kan hjälpa till, helst pappan, så får jag faktiskt åka hem själv och ta hand om dom. Hellre det än främlingar på jourhem... Men helst önskar jag ju att deras pappa kunde ta sig samman och ställa upp. Han är annars en bra och ansvarsfull förälder under den tiden han har barnen, bara väldigt ovillig att skjuta på sitt ungkarlsliv några dagar om han inte har något konkret att "tjäna" på det.

Pappan till det nya barnet är inte samma och vi bor inte tillsammans, han har tyvärr inte varken möjlighet eller den typen av relation med mina äldre barn att han kan ta dom.

Alltså, först tyckte jag synd om dig som hade ett så räligt ex. Men nu börjar jag undra hur du beter dig själv..? Hur kan du skaffa barn med en ny man, innan han, du, dina barn (och hans barn sedan förr?) har etablerat er som en familj..?
  • Anonym (Ambivalent)
    The past is now skrev 2015-03-06 17:54:34 följande:
    De kanske inte ska bli en familj dvs bo ihop. Utan lever som särbos.
    Då skaffar man väl inte BARN tillsammans..?!! Spöke
  • Anonym (Ambivalent)
    The past is now skrev 2015-03-06 18:20:52 följande:
    Jo men det finns det ju de som gör. I dag är det ju så många olika former av familjer. Vem har rätt att döma?
    Det verkar ju inte fungera så bra enligt TS..?
  • Anonym (Ambivalent)
    The past is now skrev 2015-03-06 18:20:52 följande:
    Jo men det finns det ju de som gör. I dag är det ju så många olika former av familjer. Vem har rätt att döma?
    Alltså, jag tror att särbo kan vara en väldigt bra lösning - när man är lite äldre och har var sina barn sedan förr. Då lever man med sina barn, sina mer eller mindre separata liv, rör inte ihop sin ekonomi, och träffas bara för mys när det passar båda. 

Men ska man ha BARN tillsammans så funkar ju inte det. Då måste båda vara närvarande när barnen är små, kunna avlasta varandra, turas om att passa barnen så att den andra kan sova ut eller gå ut och hämta andan... Dessutom känns det som bidragsfusk om man håvar in underhållsstöd, bostadsbidrag och kanske socialbidrag (vanligen mamman), fastän man faktiskt ÄR en familj.
  • Anonym (Ambivalent)
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-03-06 22:25:29 följande:
    Persbrant / Lundell är ju särbo och har två söner tillsammans.
    Och de är idealföräldrarna..? Tyckte mig läsa en kolumn av Lundell där hon berättade om hur det är att vara medberoende till en alkoholist... Drömmer

Gissar att deras särboende är en överlevnadsstrategi från hennes sida, faktiskt.
Svar på tråden Behöver snabbt svar! Växelvis boende, ena föräldern inlagd på sjukhus?