Behöver snabbt svar! Växelvis boende, ena föräldern inlagd på sjukhus?
Fritids kommer att ringa dig, du meddelar att du är på sjukhus, fritids kontaktar då pappan och säger "hämta!".
Fritids kommer att ringa dig, du meddelar att du är på sjukhus, fritids kontaktar då pappan och säger "hämta!".
Men hur många normalfungerade föräldrar svarar fritidspersonalen: "nej, jag kommer inte, det är inte min vecka!"!?
Öh, nä, men det är ditt barn - dygnet runt, varenda jävla dag i veckan, hela långa året om! Hämta sitt barn, ffs!
Det skulle jag kalla en icke normalfungerade förälder, som inte sätter sitt barns bästa främst.
Socialen brukar vara intresserad av att sätta in åtgärder för föräldrar som inte tycks förstå innebörden av ett föräldraskap.
Man undrar ju om sådana föräldrar öht är kapabla att läsa av det egna barnet?
Man borde tvingas genomgå flertalet tester innan man sätter barn till världen. Vissa människor borde verkligen inte få ha barn!
Intressant att höra vad pappan skulle säga, om mamman dog av den akuta åkomman hon var på sjukhus för.
"Nä, du vet, jag är bara pappa på halvtid. Så varannan vecka får barnen bo bredvid mammas gravsten, eller nått. Ja, hur som helst så kommer de inte hit iaf! Jag har aldrig skrivit under på att vara pappa på heltid!"
Fast att vägra ta hand om sitt eget barn bara för det inte är "rätt" vecka, känns väldigt...ja, efterblivet.
Tror du missuppfattar saker och ting, man är inte förälder enbart varannan vecka bara för att man är umgängesförälder varannan vecka.
Tycker fler borde lära sig vadatt vara förälder innebär innan man skaffar barn
Inte juridiskt, men moraliskt.
Man ÄR ingen bra förälder om man inte är beredd att ställa upp för sitt barn varje dag, dygnet runt, året om.
Som sagt; vissa människor borde aldrig ha fått skaffa barn.
Inte om man vägrar ta hand om sitt barn - ett barn man är FÖRÄLDER för vaaaaaarje sekund.
Du verkar ju inte riktigt ha alla hästar hemma.
Fast du förstår ju inte vad jag skriver. Det är inte bara jag som försökt få dig att fatta.
Exempelvis detta:
Äh, andas! Hon driver bara med dig. ;) Provokatörer finns det gott om här.
OM du inte driver, så HAR du missat hens budskap dock. Fast jag tror du driver. ;)
Oavsett färg och olikheter - som vårdnadshavare är du skyldig att tillgodose dina barns behov och det gäller oavsett vecka. Om den andra vårdnadshavaren av någon anledning är oförmögen att göra det så ska du göra det. Det går inte att ignorera barnens behov genom att hänvisa till att det var den andres vecka.
Nej, men man är fortfarande skyldig att tillgodose sina barns behov om den andre inte klarar av det.
Men är du helt tappad eller!? Hon citerade just en lagtext!
Både lagen och moralen talar emot det du påstår. Du verkar vara ruggigt korkad!
Både lagen och moralen talar emot det du påstår. Du verkar vara ruggigt korkad!
Du, om socialtjänsten får kännedom om att ett barns förälder ligger på sjukhus, oförmögen att tillgodose barnets behov, och den andra föräldern skiter i att ta hand om sina barn så kan socialtjänsten i allra högsta grad ingripa och ska så göra. Man är vårdnadshavare alla dagar i veckan. Det ansvaret försvinner inte av växelvis boende. Barns behov av skydd går ALLTID före eventuella umgängesavtal.
Du pratar ju om äpplen och päron!
Frågar jag dig vad klocka är, så svarar du "ljuslila".
Du är verkligen helt urbota korkad! Skrämmande!
MEN HUR TRÖG FÅR MAN VARA!?
Du påstår att de, enligt lag, har rätt till att inte ta hand om sina egna barn bara för att det inte är "rätt" vecka. Där har du FEL!!! Fatta!!!