Funderingar/frågor om missfall
MF1 (2008): Blödde ut det hela på egen hand, besökte akuten som örst tvivlade på att jag ens varit gravid då det var så rent där inne men hade väldigt höga Hcg-värden så de misstänkte druvbörd och jag fick gå och ta blodprov i nästan en månad tills värdena var nere på typ noll. Trode jag var i v12 men symtomen hade minsat sen någon vecka innan, troligen hade liten dött v9-10.
MF2 (egentligen MA) (2011): Upptäcktes på KUB-ul i v13. Liten hade dött i v9 ungefär. Hade en misstanke innan men hoppades självklart på att jag hade fel. Började blöda samma kväll, sa till sambon att jag skulle börja blöda inom 24h och det gjorde jag med god marginal.
Varje MF har varit i tid när jag skulle haft mns om jag inte varit gravid så cykeln har liksom varit på plats hela tiden.
Att det dröjde länge mellan de två graviditeterna är att jag tog bort ett stort myom hösten 2009, ett år efter MF1 och sen dröjde det till våren 2010 innan jag fick komma på återbesök och fick veta att allt såg bra ut. Har inte haft enkelt att bligravid som det verkat.
Blev gravid igen i början av 2013 och det visade sig vara tvillingar som sen kom novmber 2013.