Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Hur ofta driker ni te?

Du måste vara blind, i de flesta affärerna så finns det ett stort utbud på de, både i löste och även t-påsar (som inte ska förringas, det finns mycket gott där också), det dyker upp te-butiker lite överallt.

Jag upplevde det tvärtom när jag var i USA, som inbiten t-drickare så fanns det nästan inget utbud alls, men jag var van att i Sverige ha ett rikt utbud på te. Jag har under hela min vuxna tid alltid kunnat köpa te av olika sorter och då menar jag från tidigt 80-tal och framåt, var jag än har bott så har jag hittat olika sorters te.

• sextiotalist

Och sedan är svenskarna ett kaffedrickande folk, vilket är en förbannelse för oss som dricker te, för kaffedrickaren brukar länga fram en te-påse som sett sina bättre dagar.
    Själv har jag numera alltid eget te med mig, både på jobbet och när jag reser bort.
    Sedan har man ett favoritte, som man gillar

• sextiotalist
    Grande Rock skrev 2015-03-07 21:57:07 följande:

Ungefär som att de flesta tedrickare i bästa fall kan hala fram en burk snabbkaffe som sett sina bästa dagar.

Passar det inte din exklusiva gom med det du bjuds på står det dig fritt att tacka nej.

Nix här serveras det perkolatorkaffe. Inget snabbkaffe här inte.

Det är ingen som hittills haft problem med att jag har eget te med mig.
  • sextiotalist
    Grande Rock skrev 2015-03-07 23:22:53 följande:

Som ingenjör borde du vara väl införstådd med att uttrycket "de flesta" inte är detsamma som "alla".

Är jag hos tedrickare dricker jag te, är jag hos kaffedrickare dricker jag kaffe. Ingen som haft problem med det heller.

Däremot lyfte du fram det som ett problem att du inte bjöds på rätt grejer, eller misstolkade jag dig?

Eftersom jag inte dricker kaffe på morgonen och har väldigt svårt för vissa te-sorter så tar jag med mig eget när jag sover borta. Jag är känslig för koffein.

Däremot har jag aldrig mött på någon som misstycker att jag har eget te med mig.

Jag trodde denna tråd rörde personliga upplevelser och inte en avhandling
Svar på tråden Hur ofta driker ni te?