Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Efter titthålsoperation (endometrios, cysta)

Det i naveln läkte som det skulle,minns inte när jag bytte till vanliga plåster. Det nedre såg läkt ut,men var det inte utan sprack upp några veckor senare tyvärr. Gick dock fixa med ny omläggning. Det viktigaste för mig-och borde vara för alla!- är dock att få medicin efteråt så endon torkar ut. Alla mina symtom försvann och inga spår hittades vid ny op. jättemånga år senare.  Glad

• Jag är bara jag

Såret blev infekterat,men det syntes inte utåt utan helt plötsligt sprack det bara. Inga lyft och tung träning gäller efter alla operationer,men hur länge,minst 2 veckor kanske? Jag hade vanliga plåster tills det såg läkt ut,det gick snabbt.

Jag förstår inte varför de verkar bytt rutin vad gäller medicin mot endo.! Det är ju bästa boten faktiskt. Synarelaspray ett halvår-utan mens 7,5 månader och det var en befrielse! En enorm befrielse sen också att upptäcka att jag hade noll och intet mensvärk. Solig

• Jag är bara jag
    pixipixi skrev 2015-03-06 19:13:14 följande:
    Hur är den medicinen med tanke på eventuell graviditet? Nu vet jag inte om du har barn eller inte eller ens vill ha men.. Jag har ett barn men har i många år försökt bli gravid igen. De rekommenderar ju p-piller eller liknande för endometrios, men det är ju inte aktuellt än.
    Man försätts i ett tillfälligt klimakterium och det är det som är så bra mot endon. Slemhinnan torkar ut helt så allt läker ihop. Sen är man lika fertil igen. Det är 21 år sen jag op.ades så min infertilitet har inget med nåt av det att göra.
  • Jag är bara jag

Är ytan läkt räcker det med lite tejp som skydd. Det röda bleks med tiden och sen blir det vitt. Tur så få ser ärren! Tungan ute

• Jag är bara jag

Infektion är väldigt ovanligt,jag hade otur bara. Du kan säkert bada!  Glad Är det saltvatten är det bara bättre.

• Jag är bara jag

Mitt enda-men däremot extremt jobbiga!- symtom på endo. var extremt smärtsam mensvärk. Inga andra av det du nämner. Tycker inte det hör till endo. Du måste få en diagnos och hjälp! Byt läkare,tjata.

Svar på tråden Efter titthålsoperation (endometrios, cysta)