Inlägg från: Vanillaextract |Visa alla inlägg
  • Vanillaextract

Ni som är kritiska till Islam.

Om man förknippar terrorism och de mer extrema sakerna med hela islam är det dumt. Jag är kritisk till hela religionen och alla andra religioner för den saken.

• Vanillaextract
    Anonym (Va) skrev 2015-03-06 11:27:11 följande:

Islamofob är du om du ogillar muslimer just pga religionen, inte att du kritiserar religionen.

Du blir även homofob om du ogillar homosexuella just pga sexualiteten. Inget konstigt med det.

Kristofob används inte här i Europa och USA antagligen för att kristendomen är en norm här, och det är just här som islamofob brukar användas. Det finns ju sådana ord för minoriteter och inte för normen.

Är man "nazifob" om man ogillar nazister just pga nazismen?
  • Vanillaextract
    Anonym (Jesus) skrev 2015-03-06 19:45:44 följande:

Jag tycker att det största problemet, det som gör så att det blir rassism och hat mellan de länder som har kristna värderingar och de länder som har islamiska är att kristendom och islam är så långt ifrån varandra.

Som svart och vitt

Som + och -

De kommer aldrig möta varandra utan problem

Islam om kristendom är tvärtom extremt lika. Det mesta i islam är hämtat från kristendomen, Jesus är t.o.m en av deras profeter.
  • Vanillaextract
    Zpree skrev 2015-04-03 00:30:02 följande:

Jag tyckte allt "muslimsk tjej" skrev visade agendan . Personen diskuterade inget utan skrev kort och koncist där han/hon tog upp exakt det vissa sprider om islam. Spela en blåst muslimsk tjej som varken vet vad demokrati jämlikhet eller frihet är för nåt (friheten som gör en så hemskt otrygg förresten). För frihet är ju för oss muslimer att få lov att ränna ute för pappa eller hur? Hävda att muslimer inte mår bra av såna västerländska begrepp samtidigt som vi flyttade hit för fred och Välfärd?? Och "Jag tycker man ska, precis som koranen säger (var?), inte konvertera om man inte är verkligen övertygad och man ska inte straffas med döden för att man lämnar Islam. Nu är det inget problem eftersom det är så få som lämnar Islam". Påstå en massa skit om islam, hävda stöd i koranen och avsluta med ett käckt "världens vackraste religion" "förtrycker men älskar om sina kvinnor" "du kan dö om du lämnar men ingen fara ingen vill ju lämna" nä det där är ingen muslim.

Bara för att hon inte har samma syn på islam som dig betyder inte det att hon inte är muslim.
  • Vanillaextract
    Zpree skrev 2015-04-03 01:58:26 följande:

Nej men eftersom jag vet mer än dig vilka olika syner det finns på islam och "hennes" syn verkar överensstämma mer med din än med muslimernas så betyder det att "hon" inte är muslim

Oj hej härskartekniker. Du vet mer än mig och du vet vilken syn jag har på det? Jag måste ha missat när vi träffades?

Hennes syn stämmer överens med vissa muslimer, men kanske inte de du känner. Jag säger inte att hon inte låtsas, hon skriver ju så korkat att det blir suspekt, men inget hon skrivit är så out of the ordinary att hon är tydlig åt något håll.
Svar på tråden Ni som är kritiska till Islam.