Många tycker jag är "för mycket"
Jag är en person med mycket energi, pratar mycket och är väldigt social. Kan både prata om mig själv och undra mycket om andra. Jag tänker mycket och har många idéer och drar igång aktiviteter på jobbet (utanför arbetstid) och det uppskattas mycket. Det är många som vill vara sociala, ha så mycket energi som jag har osv. men jag vet att det nästan är lite för mycket och jag kan må dåligt över det. Jag har svårt att sitta lugn och tyst och inte säga något t.ex. i lunchrummet utan är ofta den som drar igång konversationer, drar skämt och skrattar mycket och det är samma sak på fritiden men jag kan som sagt känna att det blir för mycket och jag har jättesvårt för att komma ner i varv. Detta gör att jag blir väldigt sårad när nån säger en kommentar om att jag pratar mycket eller att jag är "lite för mycket" ibland. Det gör mig osäker och jag drar mig undan från människor för det känns inte som att så många uppskattar min personlighet. Jag har fått frågan en hel del gånger om jag har ADHD eller någon annan diagnos (vilket jag inte har). Får alltid kommentaren "vad går du på egentligen" och det är skitjobbigt. Är det nån som känner igen sig eller vet hur man kan göra för att bli lugnare? Detta vill jag inte göra pga andra utan för att jag känner att jag ibland bjuder för mycket på mig själv och låter människor veta för mycket om mig eftersom jag pratar så mycket :/ kan få ångest av det... om någon har något tips skriv gärna!