• Anders2015

S & MP nästa drag/Framtidsråd

Först slopa överskottsmålet. Och då ställer man frågan om det kan gynna egna partiers favoritprojekt för enskilda partier?. 

Sedan nu nästa drag från S och MP Regeringen tillsätter framtids mål.

Ordförande: Stefan Löfven

Ledamöter:

Fyra stycken valda från S

Två stycken valda för MP.

Listan för samtalsgrupper börjar nu bli lång.

Vilka gynnar detta? gynnar det mest S och MP eller en spec politik  eller är det ett bra drag för Sverige och samhället med folket i helt het. Det är frågan man ställer sig. 

Sedan undrar man hur alla dem här samtals grupperna påverkar decemberuppgörelsen? tänker då på båda sidor gott eller ont helt enkelt. 

• Svar på tråden S & MP nästa drag/Framtidsråd
  • Anders2015
    themia skrev 2015-03-07 19:05:40 följande:

Har du problem med att folk samtalar med varandra?

Problem? Läste du vad jag skrev?, kan ta det igen och lite mer sakligt.

1. MP har 6 minister poster i regeringen.

2. Stefan Löfven är inte den jag känner inger förtroende och respekt som stadsminister. 
    3. MP anser jag lite vanskliga för Sverige i helhet.
    4. Först slopa överskottsmålet. Och då ställer man frågan om det kan gynna egna partiers favoritprojekt för enskilda partier?. 
    5.Listan för ny startade samtals grupper börjar dugga tätt är dem väl planerade?
    6.Framtidsmålet ger s 6 poster och MP 2 poster.

Slut citat inom politik ska folk ha samtal med alla partier och kunna diskutera alla frågor, mkt viktigt och där råder ingen tvekan. Men det är det jag tvivlar på att MP och S är dem rätta partierna att föra samtal med alla partier med folk och väljare.

MP tycker jag mest beskyller anklagar dem som är lite kritiska till deras åsikt eller har en annan åsikt. S kunde ha varit starkare med en annan partiledare, Stefan känns lite vinglig och en person som vänder kappan efter vinden. 
  • themia

Vad jag läser i ditt inlägg är att du inte gillar Socialdemokraternas eller Miljöpartiets politik.

Men det är ok, det finns andra partier. Det är det som är finessen med parlamentarisk demokrati.

• Anders2015
    themia skrev 2015-03-08 18:13:31 följande:

Vad jag läser i ditt inlägg är att du inte gillar Socialdemokraternas eller Miljöpartiets politik.

Men det är ok, det finns andra partier. Det är det som är finessen med parlamentarisk demokrati.

Kan förstå att du ser det så men har inget emot Socialdemokraterna som parti i helhet. 

Gillade Göran Persson som stadsminister ansåg Göran som en bättre och rakare debattör än nuvarande stadsminister. Sedan som Göran säger är att MP fått för många poster i regeringen, regeringen innehåller 24 ministrar varav 6 miljöpartister, jag tycker MP har minst 3 för många.

MP känner jag en större osäkerhet kring som parti och deras sätt att föra frågor.
    Anser att dem ibland sysslar med paj-kastning istället för att föra en rak och ärlig debatt, politik. Politik ska innehålla fakta och en hållbar politik, Folket vill ha svar på frågor som ej bara gagnar politikers egna parti och dess synpunkter kring olika frågor.

Alla partier håller om sitt eget hus givetvis men man ska kunna mötas på vägen, sedan måste man givetvis se till partiers storlek, menar hur många väljare har olika partier. I korthet ska partier ha det inflytande gentemot den storlek väljarna gett dem.

Nu tycker jag det skapas mer och mer samtalsgrupper och ser man till poster och hur dem fördelas så ställer man sig frågan om det gagnar Sverige. Eller gynnar det partiers egna favoritprojekt.

Man ska ha bollplank och bolla med olika utmaningar och åsikter men det ska göras med en öppen och rak politik, och inte mellan enskilda grupperingar. Alla ska välkomnas så det inte blir en utfrysnings metod mot vissa, det vinner ingen på i slut ändan. Som Stefan Löfven säger Samtalsgrupperna ska vara en långsiktig och hållbar politik och det ställer jag mig frågandes till.

Vi får följa politiken,politiker och se vad dessa samtalsgrupper ger folket och dess väljare samt Sverige i resultat och även hur det gagnar de olika partierna.
  • themia

Din beskrivning av Miljöpartiets sätt att föra politik känner jag inte all igen.
    Tvärtom, MP är det enda partiet som öppet vågar säga vad som krävs för att vi ska kunna leva i ett hållbart samhälle, utan att drabbas av ett skenande klimat eller miljögifter som utarmar odlingsmarken och påverkar arvsmassan hos kommande generationer.

När det gäller samtalsgrupper, så är samtal den enda vettiga formen för folk att komma överens som leder till kloka beslut.

• ölburk2

Vad är avsikten med tråden, att tillsatta regeringar inte ska regera själva, utan istället tillfråga andra om vad dom ska göra? 

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • sjuttiofemman
    themia skrev 2015-03-08 18:13:31 följande:

Du glömde Sd-lobbyns mantra: alla partier måste tala med Sd. Trots att sd hotar fälla varje budget som de inte gillar. Tänk om det kommer ett parti tex "muslimdemokraterna", tror inte för en sekund att Sd skulle ens debattera med dem. Så lite värt är sd's ord.
  • themia
    sjuttiofemman skrev 2015-03-09 13:27:11 följande:
    Du glömde Sd-lobbyns mantra: alla partier måste tala med Sd. Trots att sd hotar fälla varje budget som de inte gillar. Tänk om det kommer ett parti tex "muslimdemokraterna", tror inte för en sekund att Sd skulle ens debattera med dem. Så lite värt är sd's ord.
    SD har straffat ut sig själv och är numera ett betydelselöst parti
  • Anders2015
    ölburk2 skrev 2015-03-09 12:24:54 följande:

Vad är avsikten med tråden, att tillsatta regeringar inte ska regera själva, utan istället tillfråga andra om vad dom ska göra? 

Läste du vad jag skrev?om inte  gör det igen så kanske du du finner någon avsikt med tråden Du skriver lite här och där ser jag,prova att föröka fört någon som inte delar din åsikt då kanske man kan skapa något.
    Din kommentar gällande regering inte ska regera känns lite klass II gillar du pripps blå kanske  
  • Anders2015
    ölburk2 skrev 2015-03-09 12:24:54 följande:

Läste du vad jag skrev?om inte  gör det igen så kanske du du finner någon avsikt med tråden Du skriver lite här och där ser jag,prova att föröka fört någon som inte delar din åsikt då kanske man kan skapa något.
    Din kommentar gällande regering inte ska regera känns lite klass II gillar du pripps blå kanske  
Svar på tråden S & MP nästa drag/Framtidsråd