• Anders2015

S & MP nästa drag/Framtidsråd

Först slopa överskottsmålet. Och då ställer man frågan om det kan gynna egna partiers favoritprojekt för enskilda partier?. 

Sedan nu nästa drag från S och MP Regeringen tillsätter framtids mål.

Ordförande: Stefan Löfven

Ledamöter:

Fyra stycken valda från S

Två stycken valda för MP.

Listan för samtalsgrupper börjar nu bli lång.

Vilka gynnar detta? gynnar det mest S och MP eller en spec politik  eller är det ett bra drag för Sverige och samhället med folket i helt het. Det är frågan man ställer sig. 

Sedan undrar man hur alla dem här samtals grupperna påverkar decemberuppgörelsen? tänker då på båda sidor gott eller ont helt enkelt. 

• Svar på tråden S & MP nästa drag/Framtidsråd
  • Anders2015
    themia skrev 2015-03-09 09:10:05 följande:

Din beskrivning av Miljöpartiets sätt att föra politik känner jag inte all igen.
    Tvärtom, MP är det enda partiet som öppet vågar säga vad som krävs för att vi ska kunna leva i ett hållbart samhälle, utan att drabbas av ett skenande klimat eller miljögifter som utarmar odlingsmarken och påverkar arvsmassan hos kommande generationer.

När det gäller samtalsgrupper, så är samtal den enda vettiga formen för folk att komma överens som leder till kloka beslut.

Vi har olika uppfattningar där, jag håller inte med dig där. Gällande miljön så behövs givetvis en driven politik men anser att det finns andra partier som gör lika bra insats där. Men MP har givetvis bra förslag gällande miljön säger absolut inte emot dig där. Men i det stora hela anser jag MP som en ett parti som inte har balans i sin ekonomiska politik. 

Sedan finns det ett lågt S-stöd för samarbete med MP.  

Vad beror det på? kanske olika syn på energi politiken, industri och tillväxt .

Och ett parti ska kunna diskutera alla frågor med alla partier utan att anklaga och det är lite av MP:s svaga sida tycker jag. 
  • ölburk2
    Anders2015 skrev 2015-03-09 20:00:12 följande:
    Läste du vad jag skrev?om inte  gör det igen så kanske du du finner någon avsikt med tråden Du skriver lite här och där ser jag,prova att föröka fört någon som inte delar din åsikt då kanske man kan skapa något.
    Din kommentar gällande regering inte ska regera känns lite klass II gillar du pripps blå kanske  
    Förstår fortfarande inte vad du avser med tråden, så du får omformulera dig.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Rataxes

Man hade kunnat klona Göran Greider och dom hade tillsammans kunnat sitta och öööat, hostat och rivit sig håret samtidigt som dom skött Sverige på ett bättre sätt än Löfvengänget.

Pinsamt är det verkligen

Jag svarar endast i undantagsfall anonymiserade användare.
  • ölburk2
    Rataxes skrev 2015-03-10 11:16:34 följande:

Man hade kunnat klona Göran Greider och dom hade tillsammans kunnat sitta och öööat, hostat och rivit sig håret samtidigt som dom skött Sverige på ett bättre sätt än Löfvengänget.

Pinsamt är det verkligen

Men så låt oss då veta vad dina lösningar på Sveriges problem är, så att vi alla kan få ta del av vad vi missat.
  • Anonym (vi hade demokrati)
    themia skrev 2015-03-08 18:13:31 följande:

Vad jag läser i ditt inlägg är att du inte gillar Socialdemokraternas eller Miljöpartiets politik.

Men det är ok, det finns andra partier. Det är det som är finessen med parlamentarisk demokrati.

Finns det?

Det finns en parti som skiter i landet och vad folket röstar på, sen finns det SD.

• Rataxes
    ölburk2 skrev 2015-03-10 11:55:49 följande:

Men så låt oss då veta vad dina lösningar på Sveriges problem är, så att vi alla kan få ta del av vad vi missat.

Det har jag skrivit i ett otal trådar. Lider man inte av någon svårartad diagnos borde man ha koll på det.

En liberal ekonomi med minimal stat.

KLP 2018
  • ölburk2
    Rataxes skrev 2015-03-10 14:07:46 följande:
    Det har jag skrivit i ett otal trådar. Lider man inte av någon svårartad diagnos borde man ha koll på det.

En liberal ekonomi med minimal stat.

KLP 2018
    Vad mer exakt betyder "En liberal ekonomi med en minimal stat"?

Låter mest som nåt flum utan substans, åtminstoine kopplar det inte till nåt jag hört tidigare, vad gäller ett lands politiska utformning.

• Rataxes
    ölburk2 skrev 2015-03-10 16:03:08 följande:
    Vad mer exakt betyder "En liberal ekonomi med en minimal stat"?

Låter mest som nåt flum utan substans, åtminstoine kopplar det inte till nåt jag hört tidigare, vad gäller ett lands politiska utformning.

Orkar inte förklara ännu en gång.

Läs mer här

http://www.liberalapartiet.se/var-politik/liberala-partiet-a-till-o/
  • Anders2015
    ölburk2 skrev 2015-03-10 10:48:58 följande:
    Förstår fortfarande inte vad du avser med tråden, så du får omformulera dig.
    Finns det inget du förstår? eller har du tunnelseende? eller motsäger jag dig och ditt egna partis favoritprojekt för ditt enskilda parti?. 

• Sensitiveguy
    Anders2015 skrev 2015-03-09 08:47:47 följande:

Kan förstå att du ser det så men har inget emot Socialdemokraterna som parti i helhet. 

Gillade Göran Persson som stadsminister ansåg Göran som en bättre och rakare debattör än nuvarande stadsminister. Sedan som Göran säger är att MP fått för många poster i regeringen, regeringen innehåller 24 ministrar varav 6 miljöpartister, jag tycker MP har minst 3 för många.

MP känner jag en större osäkerhet kring som parti och deras sätt att föra frågor.

Anser att dem ibland sysslar med paj-kastning istället för att föra en rak och ärlig debatt, politik. Politik ska innehålla fakta och en hållbar politik, Folket vill ha svar på frågor som ej bara gagnar politikers egna parti och dess synpunkter kring olika frågor.

Alla partier håller om sitt eget hus givetvis men man ska kunna mötas på vägen, sedan måste man givetvis se till partiers storlek, menar hur många väljare har olika partier. I korthet ska partier ha det inflytande gentemot den storlek väljarna gett dem.

Nu tycker jag det skapas mer och mer samtalsgrupper och ser man till poster och hur dem fördelas så ställer man sig frågan om det gagnar Sverige. Eller gynnar det partiers egna favoritprojekt.

Man ska ha bollplank och bolla med olika utmaningar och åsikter men det ska göras med en öppen och rak politik, och inte mellan enskilda grupperingar. Alla ska välkomnas så det inte blir en utfrysnings metod mot vissa, det vinner ingen på i slut ändan. Som Stefan Löfven säger Samtalsgrupperna ska vara en långsiktig och hållbar politik och det ställer jag mig frågandes till.

Vi får följa politiken,politiker och se vad dessa samtalsgrupper ger folket och dess väljare samt Sverige i resultat och även hur det gagnar de olika partierna.

Jag tycker MP borde hållit sig utanför regeringssamarbete. Samarbete i riksdagen duger gott nog för detta lilla parti.
Svar på tråden S & MP nästa drag/Framtidsråd