Thyla skrev 2015-03-12 09:27:31 följande:
Läste inget i ts senaste inlägg som tydde på det?
Pas innebär att ena föräldrern använder barnet som slagträ mot den andra föräldrern. I ts fall blir det exet som projicerar sitt hat på barnen för att göra livet jävligt för mannen. (Hans relation blir ju påverkat negativt; när ts hans nya påverkas). Pas kan också ses som en psykos.
Kolla gärna länken. :)
i ts specifika fall ligger pas hos exet.
Det ger ingen mening, det du skriver.
exet som projicerar sitt hat på barnen för att göra livet jävligt för mannen
Mamman hatar väl inte sina egna barn.
Läste du överhuvudtaget inlägget?:
Anonym (Uppgiven) skrev 2015-03-12 08:42:11 följande:
Du har skrivit massor av nedlåtande saker om mig så du om någon ska väl inte prata om härskarteknik, eller!?
Jag blir faktiskt fundersam om det är så att du är biomamman till dessa barn eller någon närstående till henne och det baserar jag på dina förutfattade meningar om mig.
Vi skyddar barnen, det ska du ha väldigt klart för dig och om vi skulle skydda barnen ännu mer så skulle vi se till att de inte bodde hos sin mamma eftersom det helt uppenbart är där de mår dåligt. Jag har även sagt till mamman att barnen är alltid glada och mår bra när de är här men det vill hon inte kännas vid över huvud taget. Min teori är således att hon har väldigt svårt för att någon annan, dvs jag säger till hennes barn och troligtvis (förhoppningsvis) på grund av att hon är medveten om att hon själv inte klarar av att säga till dem. Detta är inget som enbart jag säger utan flertalet personer som känner mamman och barnen säger exakt samma sak. Den typen av försummande föräldrarmönster är enligt forskning skadligt för barnen.
Mina biologiska barn har många gånger sagt att vi är snällare mot bonusbarnen än emot dem, jag förstår dem eftersom jag sällan säger till dem då jag vet att jag bara får skit från mamman samt att pappan också är för snäll och har svårt för att säga ifrån. Vi säger inte ifrån ofta men faktum är att barn måste lära sig vad som är rätt och fel och hur man ska bete sig i det samhälle vi lever i idag.
Eftersom du inte varit närvarande i vårt hem så har du ingen aning om vad som hänt och inte. JO, det handlar faktiskt om något så löjligt som grönsaker och för dessa barn som lever på färdiga köttbullar och aldrig äter grönsaker hos mamman så har det blivit en stor sak för dem.
Jag och min man kommer att fortsätta leva ihop och vi ska tillsammans se till att det blir så bra för barnen som möjligt.
Andra debattörer beskriver hur "blickar, suckar och axelryckningar" kan framkalla lojalitetskonflikter hos barnen, så jag tvivlar helt enkelt på att TS och fadern kan hålla sig helt neutrala.
"Vi skyddar barnen", "helt uppenbart är där de mår dåligt." "försummande föräldramönster". osv. är väl uttalanden som tyder på det.
Jag och min man kommer att fortsätta leva ihop och vi ska tillsammans se till att det blir så bra för barnen som möjligt.
Jaha. Ingen tänker tanken att det kanske är bäst för barnen att slippa stridande föräldrar? Och slippa en mycket aktiv "bonusmamma" som tycker hon vet bäst, eftersom
pappan också är för snäll och har svårt för att säga ifrån.
Stackars barn,alltså!
Till mammans försvar kan man säga att hon kämpar för sina barn. Vem kämpar TS för? Och är pappan överhuvudtaget med i striden? Eller är pappan egentligen stridens kärna?