• Anonym (X)

Bonusbarnen hatar mig

Anonym (vem-som-helst) skrev 2015-03-10 19:22:06 följande:
    Enligt min ödmjuka mening är det likgiltigt hur barnens ovilja mot TS har uppstått. De skall inte piskas på plats och tvingas till umgänge, som många föreslår här.

Mamman "använder barnen som vapen" och därför ska barnen straffas?

Mamman har gjort en orosanmälan till soc, som soc har tagit allvarligt. Så mamman måste ju verka åtminstone lite trovärdig.

Mammans beteende har vi bara hört om från TS. Jag tycker det låter som de är lika psykiskt labila bägge två. 
    Soc måste ta alla anmälningar allvarligt annars kallas det för tjänstefel. Ett annat ord i vår ordlista är manipulation tyvärr en egenskap som många hysteriska människor har berikas med.

Har nämligen själv levt i flera år på sidan av en likasinnad. Ganska otäckt hur man kan få barn o omvärld till att lyssna och tro utan något belägg o trots att det visas upp motsatser.
  • Anonym (X)
    Anonym (Pap) skrev 2015-03-12 05:49:56 följande:
    I min lilla värld? Du kan hålla dina härskartekniker till din stackars man och ungar!

Ts har garanterat betett sig så pass illa att mamman blivit orolig för dem och därav är det bra om barnen inte åker till pappan förrän han separerat från ts!

Något din karl också borde gjort men vissa män har ingen stake tyvärr. Tragiskt!
    Du vet inte ett dugg om hur ess har det o haft det.

Barnen som inte är barn utan vuxna kanske inte vill ha en extra förälder utan tycker att det räcker med de två de redan har.

Härskarteknik? Pga att man inte släpper allt för att leva för andras barn?

Alla varken kan eller vill bli "nya" mamma pappa barn
  • Anonym (X)
    Anonym (Pap) skrev 2015-03-12 05:49:56 följande:
    I min lilla värld? Du kan hålla dina härskartekniker till din stackars man och ungar!

Ts har garanterat betett sig så pass illa att mamman blivit orolig för dem och därav är det bra om barnen inte åker till pappan förrän han separerat från ts!

Något din karl också borde gjort men vissa män har ingen stake tyvärr. Tragiskt!
    Ts har nog inte gjort ett dugg över det man inte får.

Dagens ungar och en del biomammor verkar ju inte ha ett tillstymmelse till uppfostran.

Bortskämda som bara ska ha det de vill ha.

I detta fall handlar det förmodligen om en bitter biomamma som mår fruktansvärt dåligt över att någon säger ifrån till hennes små troll. Regel nr 1 bonusmamman ska INTE vara den som talar om för mina barn vad de får o inte får

Regel nr 2 kommer barnen hem med minsta tår i ögat då j""""ar ska de få!

Du är naiv om du tror att det inte finns sådana Bioföräldrar.

Sen en sak till Gud vad denna biomamma gör bort sig! Detta får vi skattebetalare betala för trams det tar även bort viktig tid som kunde gå till något annat för soc
  • Anonym (X)
    Anonym (Pap) skrev 2015-03-12 07:08:12 följande:
    Härskarteknik är när man förminskar en annan person genom ord som lilla stumpan eller i din lilla värld. Googla och lär dig!

Jag har läst Ess inlägg om när barnen var små, nu är de vuxna och jag förstår att dem avskyr henne pga det dem blivit utsatta för som små. Därför hoppas jag verkligen att ts och mannen blir särbos så att barnen inte förlorar sin pappa. Ts och pappan kan ha en relation utan att blanda in hans barn eftersom det inte funkar. Hur kan man inte se det? Oavsett varför barnen hatar ts så är ju faktum att dem gör det och då borde varje normal förälder eller vuxen person (ts) göra allt för att skydda barnen.

Att det skulle handla om grönsaker är så dumt så det finns inte. Självklart är det mkt mer än så!
    Du skulle bara veta hur mkt mina barn försöker spela ut pappa o mig för att få sin vilja igenom.

Dock är jag inte bara mamma utan även fru till en man jag älskar och skulle aldrig välja att bli särbo pga tjuriga bortskämda ungar. Skillnaden är att min man är deras pappa och de älskar honom. Hade han inte varit deras pappa så hade det förmodligen varit likvärdigt ts fall ungar som går till sin andre Bioförälder o beklagar sig.

Du ska också veta att jag JAG som bonusmamma nu enligt min bonus är kärnan till att det funnits vårdnadstvist o att dennes föräldrar inte kan prata med varandra.

En sanning som är ren o skär lögn!

Bråket fanns långt innan mig men bonus var så liten då.

Bonus har fått en sanning som inte är sann av sin ömma moder ja det är hon för hos oss har vi aldrig baktalat eller diskutera vems eller vilkas fel det är.

Så jag måste säga att du verkar bara kunna se åt ett håll

Ett håll där barn alltid mår dåligt om det uppstår problem och ett håll där det alltid är bonusmammorna fel ett håll där barn ska styra över vuxna
  • Anonym (X)

Tror ni att det är enkelt för ett barn om det blir en soc anmälan?

Är det inte bättre att barnet får lugn o ro?

Vem är det som skapar kaos här? Jo mamman.

• Anonym (X)
    Mila76 skrev 2015-03-12 14:26:54 följande:
    Nu var det inte det jag sade. 

Men om mamman är så labil som ts gör gällande, då kan man nästan se det som lite retsamt att skriva blogginlägg om hur labil hon är. Som om hon vill reta upp mamman. Lite onödigt om man vill förbättra relationen. Eftersom även morfadern kommenterat där är bloggen antagligen inte så anonym, eller vad tror du?

Det blir ju inte bättre av att båda beter sig illa, tycker du inte? 

Jag hoppas verkligen att sådana här dysfunktionella familjer bara är fiktiva. 
    Ibland kan man bara få nog.

Kanske är det den känslan ta hade när hon skrev i sin blogg?

Den dagen biomamman här ber om ursäkt tänker jag ta den men tills det är hon luft.

Hon är inte välkommen här och om jag möter henne utan bonus är med så kollar jag bara rakt fram.

Jag har aldrig träffat en sådan ruggig person innan.

Manipulerande!

Har spritt lögner om mig o min man.

Vi har varit oss själva o bevisat motsatsen men man märker att både omgivning o bonus har en tro om dessa år som inte är sann.

Jag hoppas ändå att bonus någonstans innerst inne vet sanningen.

Jag försökte i flera år men till slut fick jag nog. Det är som det är och hon är luft.
Svar på tråden Bonusbarnen hatar mig