• Anonym (Pap)

Bonusbarnen hatar mig

Morran01 skrev 2015-03-10 16:17:51 följande:

Varför ska ett ex bestämma vem man ska leva med?

Tror exet struntar totalt i vem pappan lever med så länge barnen blir väl omhändertagna.

Men nu är det ju barnen som avskyr ts och då måste föräldrarna såklart skydda dem!
  • Anonym (Pap)
    Morran01 skrev 2015-03-10 17:34:02 följande:

Ja exet struntar nog i vem ts är, kanske även barnen struntar i vem deras pappa är med, ingen av inblandade parter kanske vill att ts eller någon annan ska finnas i pappans liv. Vad vet vi?

Kanske mamman påverkar barnen, kanske inte. Kanske är barnen rädda att någon kommer och "tar" deras pappa och visar det med hat.

Hur det än är så tycker jag att varken barn eller ex bestämmer vem man som vuxen lever med.

Nej de enda som kan bestämma det är ts och pappan MEN om barnen inte vill till sin pappa pga att de hatar ts så ÄR han en dålig pappa om han inte separerar och träffar ts sin barnfria tid!
  • Anonym (Pap)
    Ess skrev 2015-03-10 19:00:49 följande:

Han är en dålig pappa så länge han låter mamman hålla på som hon gör.

Sätter han stopp för hennes påverkan, så lär det lugna ner sig.

Du verkar tro att barnen är efterblivna och oförmögna till egna känslor?!
  • Anonym (Pap)
    Iam skrev 2015-03-10 20:00:10 följande:

Barn är påverkbara, speciellt ifråga om sina föräldrar. Det handlar vare sig om att barnen är efterblivna eller att ess är raketforskare. Kolla upp begreppet lojalitetskonflikt så kan du läsa om vad barnen förmodligen tvingas leva i pga deras mamma.

Man får kalla mammor "what ever" som bonusmamma tydligen, men ingen mamma socanmäler om man inte har en genuin oro att barnen far illa.

Vill du veta varför? För att en utredning hos soc innebär en kartläggning även hos mamman.

Förmodligen är ts ganska nöjd att barnen är borta (kolla på Ess) men skriver denna tråd för att glädja mannen.

Det hon skrivit HÄNDER INTE om inte hon betett sig illa!
  • Anonym (Pap)
    Ess skrev 2015-03-11 16:59:34 följande:

Är jag en norm för hur alla ska känna för sin partners barn?

Bara för att jag tycker illa om den ena och är rätt nöjd när jag slipper träffa dem, så anser du att ALLA tycker likadant, tex ts?

I din lilla värld kanske inte sådant händer om inte ts betett sig illa. I min och många andras värld, så är det exakt så som mammorna beter sig oavsett vilket.

I min lilla värld? Du kan hålla dina härskartekniker till din stackars man och ungar!

Ts har garanterat betett sig så pass illa att mamman blivit orolig för dem och därav är det bra om barnen inte åker till pappan förrän han separerat från ts!

Något din karl också borde gjort men vissa män har ingen stake tyvärr. Tragiskt!
  • Anonym (Pap)
    Anonym (X) skrev 2015-03-12 06:11:05 följande:

Du vet inte ett dugg om hur ess har det o haft det.

Barnen som inte är barn utan vuxna kanske inte vill ha en extra förälder utan tycker att det räcker med de två de redan har.

Härskarteknik? Pga att man inte släpper allt för att leva för andras barn?

Alla varken kan eller vill bli "nya" mamma pappa barn

Härskarteknik är när man förminskar en annan person genom ord som lilla stumpan eller i din lilla värld. Googla och lär dig!

Jag har läst Ess inlägg om när barnen var små, nu är de vuxna och jag förstår att dem avskyr henne pga det dem blivit utsatta för som små. Därför hoppas jag verkligen att ts och mannen blir särbos så att barnen inte förlorar sin pappa. Ts och pappan kan ha en relation utan att blanda in hans barn eftersom det inte funkar. Hur kan man inte se det? Oavsett varför barnen hatar ts så är ju faktum att dem gör det och då borde varje normal förälder eller vuxen person (ts) göra allt för att skydda barnen.

Att det skulle handla om grönsaker är så dumt så det finns inte. Självklart är det mkt mer än så!
  • Anonym (Pap)
    Brumma skrev 2015-03-12 07:57:13 följande:

Du vet - man blir inte en normalt funtad person enbart för att man råkar föda ett barn. Inte heller blir man en elak människa bara för att man råkar bli kär i en man med barn sedan tidigare. Rötägg finns överallt och så även personer som gör det till sin uppgift att baktala, ställa till problem och inleda konflikter. Dessa människor var säkerligen sådana reds innan de blev mammor/bonusmammor och det är inte alltid de behöver ngn anledning för att sätta igång ett helvete för andra.

Det finns även människor som är otroligt bra på att manipulera och barn ÄR lättpåverkade - speciellt om personen som försöker påverka dem är en förälder. Vissa föräldrar (oftast mammor enligt min erfaeenhet) skuldbelägger barnen om de tycker annat än föräldern.

Hur kan du vara så säker på att TS ljuger och att mamman har rätt? Känner du dem? Om inte kanske du inte ska vara så snabb att berätta hur det "måste" vara. Du vet faktiskt inte.

Nej och du vet inget heller! Det stör mig väldigt mycket att de flesta i tråden verkar tro att ts inte varit dum mot barnen och att mamman är störd. Jag hävdar att det troligen inte är så med tanke på vad ts skrivit. Något har hänt som startat detta och det är knappast mamman som tagit det helt ur luften!
  • Anonym (Pap)
    Ess skrev 2015-03-12 08:28:42 följande:

Exakt vart har du läst om när barnen var små??

Du får gärna länka till hur jag behandlat dem som små, det hade verkligen varit intressant läsning, med tanke på att jag aldrig träffat dem förrän som tonåringar.

Det enda jag skrivit om när de var små, var deras pappas ord om hur deras mamma burit sig år. Vilket även barnen själva bekräftat på senare år.

Eftersom jag själv bevittnat henne, så tvivlar jag inte en sekund på vad de sagt. 

Tyvärr så föll dina teorier där, har du något annat att komma med. Gärna något lite mer verklighets förankrat, och inte enbart fria fantasier. För det finns nämligen inte ett enda rätt i det du skrivit här ovan.

Dina sk teorier om ts är inte ens värda vatten.

Med små menar jag när de bodde varannan vecka och inte utflygna vuxna. Jösses!
  • Anonym (Pap)
    Anonym (vem-som-helst) skrev 2015-03-12 10:57:06 följande:

Förlåt, jag glömde att det är FL, där:

1. Bonusmamman har alltid rätt och vet bäst

2. Pappans ex = "bio"mamman har alltid fel och har psykiska problem

3. Pappa är alltid "för snäll" och sätter inte ner foten

4. Barn bör hålla käften, lära att anpassa sig och ska inte blanda sig i de vuxnas liv, även om de vuxnas handlingar har konsekvenser för dem

4. Om enighet inte kan uppnås, gäller regel #1 automatiskt

Världen hade gått under utan "bonus"mammor. Just sayin'

Rent OT, så att säga.

Exakt så är det tydligen. Extremt bra skrivet men du kommer tryckas ner i skosulorna för att du förtalar en "bonus" morsa.
  • Anonym (Pap)

Men varför mailade du soc? Är inte din man förmögen nog att föra din talan på ett möte där du inte var inbjuden?

Varför spä på konflikten hela tiden?

Du visste ju att hon skulle få reda på detta och bli förbannad!

Och sluta läsa hennes facebook! Ni är lika "galna" bägge två anser jag.

Svar på tråden Bonusbarnen hatar mig