• Thyla

Bonusbarnen hatar mig

Anonym (Uppgiven) skrev 2015-03-08 10:43:20 följande:

text

Det finns något som heter pas:
    Som vanligt: spara allt fruntimret skriver/skickar. Detta använder ni sedan som bevis. Tyvärr tror jag att det finns risk att detta går till rättigång; det beror på hur galen exet är.
    Parental Alienation Syndrom

http://pappamanualen.se/11/index.html

• Thyla
    Anonym (vem-som-helst) skrev 2015-03-12 09:05:44 följande:
    Hårddraget kan man säga att bägge parter orsakar PAS hos barnen, om man läser TS senaste inlägg.
    Läste inget i ts senaste inlägg som tydde på det?

Pas innebär att ena föräldrern använder barnet som slagträ mot den andra föräldrern. I ts fall blir det exet som projicerar sitt hat på barnen för att göra livet jävligt för mannen. (Hans relation blir ju påverkat negativt; när ts hans nya påverkas). Pas kan också ses som en psykos.
    Kolla gärna länken. :)

i ts specifika fall ligger pas hos exet. 

• Thyla
    Anonym (vem-som-helst) skrev 2015-03-12 09:55:23 följande:
    Det ger ingen mening, det du skriver.
     exet som projicerar sitt hat på barnen för att göra livet jävligt för mannen 
    Mamman hatar väl inte sina egna barn. 
    Projicerar betyder att man överför skulden/hatet till andra. 
    Barnen i det här fallet är bara barn och litar på de vuxna eftersom de är deras trygghet. Pratar då ena föräldrern skit om den andra; i det här fallet; mamman slänger skit på pappan och/eller pappans nya blir barnen självklart färgade av det. I vissa fall kan också ena föräldren direkt övertyga barnet att den andra föräldren och/eller dennas nya partner inte är bra. Små barn är också mer lättmanipulerade.

Om nu den ena föräldren har något att säga till den andra; ska dem snacka med varandra; inte använda barnen som slagträ. Ibland handlar det om vem som ska vinna; och då är barnet bara verktyg i konflikten.

• Thyla
    Anonym (Uppgiven) skrev 2015-03-12 14:01:26 följande:

Ja här kommer ytterligare förtydning.

Mamman har mestadels skickat sms och skrivit vad barnen berättat, jag och maken har då diskuterat vad som skrivits där och han har sedan svarat henne hur situationen barnen beskrivit egentligen gått till. Mamman har inte godtagit dessa svar. Maken har pratat med barnen när de varit här hemma och frågat dem om sakerna de sagt hur de känt och varför de inte sagt något till honom men då har framför allt dottern enbart ryckt på axlarna till svar. När han frågat dem om de tycker något är jobbigt med att vara här hemma har de enbart svarat att det enda som är jobbigt är att man måste äta grönsaker till maten. (med grönsaker menas 4-5 gurkskivor)

Mamman har även i perioder trakasserat både mig och maken med sms, ibland 10-20 sms i timmen där hon fortsatt hävda dessa anklagelser. både jag och maken har då svarat trevligt tillbaka att situationerna inte gått till på det viset och flertalet gånger föreslagit att vi ska träffas och prata för att få till ett bättre samarbete vilket mamman vägrar.

Sedan har mamman många gånger även ringt till min man och skrikit massor av otrevliga ord om mig och hävdat att alla dessa anklagelser är sanna, maken har återigen lugnt försökt förklara för henne vad som hänt men då har hon bara fortsatt med fler personangrepp mot både mig och maken. Vid dessa tillfällen har barnen stått bredvid sin mamma när hon skrikit och vräkt ur sig otrevligheter, maken har då sagt till henne att inte prata om det här när barnen är närvarande för att det bara förvärrar situationen men hon hävdar bestämt att det bästa för barnen är att veta allt om konflikten.
    Maken har många gånger vädjat till mamman att hålla barnen utanför och även jag har bett henne om det men hon vägrar förstå att det skadar barnen.
    Vid ett tillfälle sa han även till mamman: Snälla kan vi inte träffas och reda ut den här konflikten nu? Varpå hon svarar: Över min döda kropp att jag är i närheten av din vidriga fru. Även vid detta tillfälle stod båda barnen bredvid sin mamma.

Pappan (min man) står alltså inte alls enbart på sidan om och inte gör någonting utan framför allt han men även jag har vädjat till mamman sedan januari om att vi måste reda ut konflikten och se till att fokusera på barnen och deras välmående, 

well, hur går det nu? Har mamman och pappan träffats nu?
    Iaf; jättetråkig sits; i första hand får man ju träffas och prata som ni försökt till.
    Dock eftersom hon har ett sådant uppenbart hat mot dig så kommer det inte leda nån vart om du är med. Lita på din man att han försvarar dig. Det finns medlare och sånt ni kan ta del av med. Fortsätter nu mamman vägra att träffas och fortsätter anmäla hit och dit, och trakassera er, skulle jag sprara allt hon skriver, säger och skicka vidare till polisen.

Bara för att hon mår dåligt så har hon ju inte rätt att förstöra ert liv.

Man måste uppenbarligen vara väldigt försiktig idag med vem man skaffar barn med.

btw; jag undrar egent vad poliserna tycker när de får in en anmälan om grönsaker....
  • Thyla
    nymedlem skrev 2015-03-13 13:52:34 följande:
    Du hade nog inte tagit avstånd från den förälder som verkligen tar hand om dig. Som 5 och 8 åring fattar man inte och i det här fallet tror jag mamman kanske gör rätt!

Hur gammal är du ts? Kan vara en mognadsfråga.
    På vilket sätt gynnar mammas handlingar henne i detta specifika fall?

• Thyla
    nymedlem skrev 2015-03-13 14:03:54 följande:
    Otroligt konstig fråga! Hon skyddar sina barn från en kvinna de hatar!!!!!
    Om hon nu är så oskyldig; varför pratar hon då inte med mannen och reder ut saker ist? Eller menar du att hon hanterar situationen rätt?
  • Thyla
    Anonym (Uppgiven) skrev 2015-03-13 15:23:13 följande:

Maken har idag varit på möte med mamman på soc gällande hennes orosanmälan.

Socialsekreteraren som enligt maken tittat väldigt objektivt på hela situationen hade sagt till mamman att barnen ALDRIG ska dras in i en vuxenkonflikt, hon menade även att det är väldigt vanligt att barn överdriver vad som hänt och då oftast för att visa sin lojalitet emot boendeföräldern som då är mamman.
    Hon sa även att alla vi vuxna ska se till att det inte blir fler konflikter och om det blir det så MÅSTE barnen hållas utanför. (vilket jag och maken sagt i flera månader)

De kom överens om att det inte skulle vara några mer bråk och detta höll sedan mamman i en hel timme innan hon återigen började skicka aggressiva sms till maken och var helt vansinnig över att jag mailat till soc för att berätta min syn på de situationer som mamman gjort orosanmälan över. Hon skrev "hur fan kan du tillåta att din fru skickar mail till soc?" och mycket, mycket mer... Jag hade ingen aning om att jag var livegen men jag rådgjorde faktiskt med maken innan jag skickade mailet samt att han läste det jag skrivit innan det skickades.

Direkt efter hade hon dessutom skrivit på Facebook där hon återigen spytt galla över mig.  

Tragiskt.
    Well det enda du kan göra nu är att spara alla sms, och som någon sa; ta skärmdumpar (datum och tid ska synas).
    Skicka det och rådfråga polisen igen; för det handlar om trakasserier och igen då; grovt förtal och ärekränkning. Kvinnan verkar sjuk. Men bara för det ska ni ju inte leva på det här sättet. Jag tror att hela rättegång processen och anmälan kommer göra det ännu jävligare. Men kanske måste ni ta det för att bli få slut på eländet.
    Ta också ett snack med någon familjerådgivning psykolog om tips och råd. Din man kanske också skulle kunna kontakta en mansjour.
    Jag skulle också i din sits haft en djupt samtal med mannen din om varför hans ex avskyr dig så mkt och vad de haft för konflikter tidigare; så man vet mer vad man har att göra med.
    Jag hade också varit noga med att när du och din man snackar om konflikten. Så får de inte barnen höra något av vad ni säger.

Vuxna använder ibland sina barn som spioner tyvärr...

Svar på tråden Bonusbarnen hatar mig