Anonym (Uppgiven) skrev 2015-03-12 14:01:26 följande:
Ja här kommer ytterligare förtydning.
Mamman har mestadels skickat sms och skrivit vad barnen berättat, jag och maken har då diskuterat vad som skrivits där och han har sedan svarat henne hur situationen barnen beskrivit egentligen gått till. Mamman har inte godtagit dessa svar. Maken har pratat med barnen när de varit här hemma och frågat dem om sakerna de sagt hur de känt och varför de inte sagt något till honom men då har framför allt dottern enbart ryckt på axlarna till svar. När han frågat dem om de tycker något är jobbigt med att vara här hemma har de enbart svarat att det enda som är jobbigt är att man måste äta grönsaker till maten. (med grönsaker menas 4-5 gurkskivor)
Mamman har även i perioder trakasserat både mig och maken med sms, ibland 10-20 sms i timmen där hon fortsatt hävda dessa anklagelser. både jag och maken har då svarat trevligt tillbaka att situationerna inte gått till på det viset och flertalet gånger föreslagit att vi ska träffas och prata för att få till ett bättre samarbete vilket mamman vägrar.
Sedan har mamman många gånger även ringt till min man och skrikit massor av otrevliga ord om mig och hävdat att alla dessa anklagelser är sanna, maken har återigen lugnt försökt förklara för henne vad som hänt men då har hon bara fortsatt med fler personangrepp mot både mig och maken. Vid dessa tillfällen har barnen stått bredvid sin mamma när hon skrikit och vräkt ur sig otrevligheter, maken har då sagt till henne att inte prata om det här när barnen är närvarande för att det bara förvärrar situationen men hon hävdar bestämt att det bästa för barnen är att veta allt om konflikten.
Maken har många gånger vädjat till mamman att hålla barnen utanför och även jag har bett henne om det men hon vägrar förstå att det skadar barnen.
Vid ett tillfälle sa han även till mamman: Snälla kan vi inte träffas och reda ut den här konflikten nu? Varpå hon svarar: Över min döda kropp att jag är i närheten av din vidriga fru. Även vid detta tillfälle stod båda barnen bredvid sin mamma.
Pappan (min man) står alltså inte alls enbart på sidan om och inte gör någonting utan framför allt han men även jag har vädjat till mamman sedan januari om att vi måste reda ut konflikten och se till att fokusera på barnen och deras välmående,
well, hur går det nu? Har mamman och pappan träffats nu?
Iaf; jättetråkig sits; i första hand får man ju träffas och prata som ni försökt till.
Dock eftersom hon har ett sådant uppenbart hat mot dig så kommer det inte leda nån vart om du är med. Lita på din man att han försvarar dig. Det finns medlare och sånt ni kan ta del av med. Fortsätter nu mamman vägra att träffas och fortsätter anmäla hit och dit, och trakassera er, skulle jag sprara allt hon skriver, säger och skicka vidare till polisen.
Bara för att hon mår dåligt så har hon ju inte rätt att förstöra ert liv.
Man måste uppenbarligen vara väldigt försiktig idag med vem man skaffar barn med.
btw; jag undrar egent vad poliserna tycker när de får in en anmälan om grönsaker....