Inlägg från: Knalle |Visa alla inlägg
  • Knalle

Orkar inte mer!!

Hej. Vi har 2 tonåringar (18-åringar) som tar knäcken på oss.

De har hotellverksamhet där de inte tar hand om sina egna hushållssysslor än mindre de gemensamma.detta innebär att vi 2 föräldrar går på knäna med att fixa allt hemma förutom våra heltidsjobb.

Bägge grabbarna studerar och jobbar på deltidsjobb.

Där sköter de sig exemplariskt och får fantastiska vitsord.

Men släpper ALLT ansvar hemma.

Vi orkar inte mera speciellt inte som vi just nu har en sjuk förälder att ta hand om flera dahar i veckan och med all oro detta skapar!

Vi har prövat allt: Morot,Piska,Hot mm mm.

Utomstående släktingar som försökt tala förstånd med dem men...........

Tacksamma för alla råd.????????????

• Svar på tråden Orkar inte mer!!
  • Knalle

Tack för svar.

Jo de går sista termin på gymnasiet.

Problemet är bostadssituationen då det inte finns lediga lgh där vi bor.

• Knalle

Tack för svar ????

Har prövat med att både slänga deras otvättade kläder och att inte tvätta de.

De bryr sig inte och snart luktar det fruktansvärt illa och då står inte jag o min hustru ut !

• Knalle

Tack för svar.

Hade boendefrågan kunnat lösas så hade de åkt ut direkt!!

Som läget är nu kan jag o min hustru inte åka på ledighet till vår stuga eller andra resor för den delen.

En av oss måste vara hemma eftersom när vi tidigare varit iväg och kommit hem har vi mötts av en fruktansvärd stank typ alkoliststank och med vad allt annat tillhör ( disk,kläder mm mm mm ) De märkte och förstod inte problemet !!

• Knalle

Ja de vet vad som krävs.

Vi har gjort detaljerade listor på varje persons ansvar.

Det har alltid slutat i bedömningsfrågor där vi står på varsin sida och säger att nu är det fint i rummet respektive nu ser det bättre ut med 8 borttagna tallrikar med matrester men det är fortfarande 6 glas,8 bestick mm mm osv osv.

• Knalle

Tror att vår uppfostran med tydliga ramar och däri delaktighet i olika beslut genom åren präglar dem nu.

De kan helt enkelt inte acceptera att de inte har en delaktighet i dessa beslut.

Ex. Säger jag till dem att plocka ur disken så är standardsvaret "Sen".

Här menar jag att det enda de ska svara är : "Javisst" och sedan göra det.

Svar på tråden Orkar inte mer!!