Vad äter ni till frukost?
Hej. Jag känner att jag vill variera mig mer. Jag äter mest knäckebröd och kaffe till frukost. Vad äter ni?
Hej. Jag känner att jag vill variera mig mer. Jag äter mest knäckebröd och kaffe till frukost. Vad äter ni?
Te och mjukt bröd. :)
Jag är för lat och onyttig, orkar inte stå och göra gröt och sånt så 95% av frukostarn består av 1 glas mjölk, en kopp te och 3 mackor. Rökt korv, skinka eller nötinnalår som pålägg. På helgerna även med ett tunt lager majonnäs och skivad slanggurka på. Även räksallad och Brie åker fram som pålägg på helgerna.
Jag gillar att variera så det blir väldigt olika. Min favoritfrukost är kanske lite udda: Soppa. Helst från gårdagen och helst kålsoppa.
Annars äter jag ofta omelett om jag vaknat lite senare. Jag äter olika mackor, yoggi, olika grötar, smoothie, fruktsallad osv.
Filmjölk m flingor, mackor med messmör, Proviva. Avslutar med kaffe.
Filmjölk eller lättfil med äpple,frön,nötter,osockrad musli,knäckeskiva med makrill.
snus & kaffe
Alltid en kopp te (helst med en klick honung i), sen varierar det vad jag tar till.
Vanligt är att jag tar en liten skål med fil/mjölk och naturell müsli och till det två mackor med pålägg (varierar mellan leverpastej och gurka, skinka, ost, grönsaker, ägg och kaviar). Har jag lång tid för frukosten kan jag kasta in en frukt med.
Yoghurt, musli, extra chaifrön och lite torkade bär, kaffe/te, frökuse med varierande pålägg.
Frukost för mig blir bara kaffe. Men brukar ju fixa frukost till barnen och maken också. Och dom äter oftast smörgås med färskost och skinka/kalkon + grönsak.
Eller yoggi/fil med chia, musli eller havrefras + bär. Ibland smoothie.
Dricker alltid te och juice till frukost, ibland smoothie. Äter oftast mackor och kokt ägg, ibland filmjölk med flingor/osockrad musli med flytande honung.
Råggröt med lingonsylt utan mjölk, danskt rågbröd med krasse, keso eller mes-smör. Kaffe, en mandelpepparkaka och några bär eller en frukt. Året om i ur och skur.
Startar dagen med två koppar kaffe först. Någon timme eller två senare äter jag antingen två smörgåsar, eller äggröra och knäckebröd. Ibland ett kokt ägg till smörgåsarna.
Rågflingor, turkisk yoghurt och russin. Ska jag göra nåt som kräver mer energi eller att jag är mätt längre blir det fiberhavregrynsgröt med hallon och skivad banan.
Tack för tipsen skriv gärna mer!
Gör iordning två smörgåsar med ost och tomat (ibland annat pålägg) som jag äter på jobbet med en kopp kaffelatte. Dessförinnan innan har jag hunnit med en kopp kaffelatte och en cigarett eller två.
En avocado, en apelsin, knäcemacka med makrill, ett ägg och toppar det hela med en tabett D- vitamin.
En avocado, en apelsin, knäcemacka med makrill, ett ägg och toppar det hela med en tabett D- vitamin.
Te, fil med frukt och osötad fullkornsmüsli. Ibland varm choklad och honungsmacka.
Te, fil med frukt och osötad fullkornsmüsli. Ibland varm choklad och honungsmacka.