• Anonym (mamma)

Ska jag skämmas för min dotter heter Amanda?!

Hej! Är riktigt förbannad just nu så jag ber om ursäkt för stavfel och dylikt! Min dotter heter Amanda och vi verkar bara få skit för det namnet! Är det inte fel att ge en bebis det namnet så är det fel i det här området! Vad är det för fel på människor?!?

• Svar på tråden Ska jag skämmas för min dotter heter Amanda?!
  • Anonym (T)

Folk har generellt en tendens att lägga sig i saker de inte har ett dugg med att göra..,

• fluu

Det ska du absolut inte göra. Amanda är inget namn att direkt störa sig på. Visst är det mer min generation än den här, men det är bara kul med namn ur "fel" generation enligt mig. Bry sig inte om vad folk säger.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Kary

varför får ni skit för det? det är väl ett jättefint namn? 

• Fontana

Min "styvmormor" hette Amanda, men hon aldrig förlika sig med det. Hon kallade sig själv Maja. Tant Maja var född 1895 eller så, om det nu kan spela in.

Sen har vi ju skådespelerskan Amanda Peet. Hon verkar inte ha något problem med sitt namn.

Min nuvarande massör heter Amanda. Jättetrevlig tjej. Född 1985 ungefär, och hon har inte heller några problem med sitt namn.

Sedan har det ju sedan 70-talet (1970-talet) funnits en mekanisk golvborste som heter Amanda, kanske det som dina bekanta tänker på (mamma)?

Nej, folk tycker så jäkla mycket. Huvudsaken är ju att Din Amanda är en go' tjej.

• yodi

nej det tycker jag inte, amanda är inget konstigt namn.

• BizzareHippopotamus
    Anonym (mamma) skrev 2015-03-08 15:11:40 följande:

Hej! Är riktigt förbannad just nu så jag ber om ursäkt för stavfel och dylikt! Min dotter heter Amanda och vi verkar bara få skit för det namnet! Är det inte fel att ge en bebis det namnet så är det fel i det här området! Vad är det för fel på människor?!?

Ja nej förutsatt att det är din bebis är det inte så fel, konstigare vore ju om du gick och döpte andras barn till diverse namn. Men nu menar du ju din dotter så jag förstår inte alls.

Bättre lycka nästa gång eller vad det är man brukar säga.

Har du fler barn som heter Amanda? Tänker om det är däri andras problem ligger. Det kan ju förstås vara förvirrande om man har många barn med samma namn.
    4 8 15 16 23 42
  • Anonym (mamma)

Äntligen någon mer som är positiv till namnet, tack!

• Sebelius

Fint namn ju, vem är det som har problem med det? Ett vanligt och internationellt flicknamn enligt mig. Bry dig inte om dessa dumma människor.

Svar på tråden Ska jag skämmas för min dotter heter Amanda?!