• Christabel81

Ont i bröstet

Har vid några tillfällen nu fått ont i bröstet. Smärtan känns halvvägs till vänster axel och strålar upp mot halsen. Eftersom det låter som något med hjärtat blir man rädd. Är det fler gravida (eller icke gravida)som känt av de här symtomen? Ska tillägga att jag är andfådd och kraftlös och har upplevt flera års stress.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-10 10:35
    Jag har kollat runt och mina symtom överensstämmer med kärlkramp.
    Någon som haft kärlkramp under graviditet, eller som icke-gravid, och är under, säg 40 år?

• Svar på tråden Ont i bröstet
  • jennelie

Under graviditeten så vidgar sig ditt hjärta ungefär 20% för att kunna syresätta dig och barnet och detta kan kännas obehagligt..vet inte vilken vecka du är i? Men jag skulle nog åka och kika så allt är under kontroll med ditt hjärta :)

Lycka till!

• Christabel81
    jennelie skrev 2015-03-08 15:46:23 följande:

Under graviditeten så vidgar sig ditt hjärta ungefär 20% för att kunna syresätta dig och barnet och detta kan kännas obehagligt..vet inte vilken vecka du är i? Men jag skulle nog åka och kika så allt är under kontroll med ditt hjärta :)

Lycka till!

jennelie skrev 2015-03-08 15:46:23 följande:

Lycka till!

Jag är i vecka 31. Hoppas att det bara är det du menar. Hade aldrig detta under min första graviditet.

Jag ska ringa bm och höra vad de säger på måndag.
  • Tigmatropos

Barnet kan trycka på lungorna, som i sin tur trycker lite på hjärtat. Ofarligt men kan göra satans ont och man kan missta det för en hjärtinfarkt fick jag lära av min mor som jobbat många år med gravida.

• Christabel81

Jag upplever det är när jag blir stressad, inte annars. Så om det är ett tryck från babyn borde det kunna komma närsomhelst. Tack för ditt svar!

Svar på tråden Ont i bröstet