Varför pustar jag ut när jag slipper köpa något?
Jag ska börja med att säga att min ekonomi är strålande så det handlar inte om att jag inte har råd.
Jag har helt löjligt svårt att handla saker. Jag tänker hela tiden att jag inte behöver det och det och känner ingen glädje när jag väl handlar något heller utan tvärtom så grämer jag mig att jag var tvungen att köpa något nytt.
Det kan vara allt från att inte köpa fler skor än jag verkligen behöver och gå med dom jag har i 5-8 år utan att blinka. I fredags hade jag på mig en skjorta jag har haft minst tre gånger i månaden i 7 år. Den ser fortfarande fräsch ut.
Jag unnar mig inte någon dyrare duschkräm eller ansiktsvård utan köper bland dom billigaste.
Jag beställer inte en drink på utemiddagen för att jag tycker att det är onödigt att lägga en hundring på det.
I går skulle jag köpa en ny telefon men gick in och ut ur affären två gånger och hade nästan hjärtklappning och så slutade det med att jag gick hem utan en telefon.
Så här håller det på. Jag funderar hela tiden ut hur jag ska undvika att köpa prylar! Men jag vet inte om det har med snålhet att göra eller om jag bara känner noll för materiella saker på riktigt. Det enda jag vet är att jag utan tvekan skulle ha råd och att jag inte sparar pengar till något speciellt så det är inte så att jag väljer att lägga undan pengar till ett husköp t ex istället för att köpa en ny telefon. VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MIG?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-08 17:46
I går skulle jag köpa en ny telefon men gick in och ut ur affären två gånger och hade nästan hjärtklappning och så slutade det med att jag gick hem utan en telefon.
Jag kände sån lättnad när jag gick från affären utan en telefon ska jag tillägga.